Nuff Head

14 Disember 2010

POLITIK SARAWAK: Sejak bila Pengarah Immigration Sarawak dari Semenanjung?

anugerah pelakon terbaik sepanjang zaman

Entah dirasuk jembalang apa, atau memang sudah ‘di anugerahkan’ sebagai pembelit. Sampai  Azmin berjanji nak tukar pengarah immigration Sarawak dengan anak jati Sarawak… kah kah

Nampak sangat Azmin Ali memang pandai buat lawak untuk seluruh rakyat Malaysia, ramai juga ahli PKR Sarawak yang terhibur dan sibuk menghafal lawak Azmin, sampai copy-paste ucapan Azmin di blog masing-masing.

Azmin bukan main seronok berucap nak tukar semua Jawatan Pengarah di Sarawak, hingga lupa pengarah immigration Sarawak, memang orang Sarawak. Inilah jadah bila memiliki hobi berbohong.

Datuk Robert Lian orang mana? mungkin Azmin memang tidak tahu, lagipun bukan kerja Azmin untuk tahu perkara benar. Tugas Azmin cuma berjanji, berbohong dan menyampaikan mesej putar belit dari ketua umum. Tak percaya, tanya orang Selangor?

pelakon utama

Pengarah Immigration Sarawak, Datuk Robert Lian adalah dari kaum Orang Ulu di Sarawak, bukan dari semenanjung. Di semenanjung tidak ada kaum Orang Ulu, tapi ada Orang Asli. Ada tak kaum Orang Asli jadi pengarah jabatan kerajaan di Selangor? Berapa ramai YB, Exco atau Menteri berketurunan ‘Orang Asal’  yang dah dilantik PKR di Semenanjung?

Bagaimana pula janji pilihan raya PKR untuk rakyat Selangor sebelum ini, sudah tertunai? Jika belum, tak perlulah datang buat pertunjukan sarkas di Sarawak. 

Menyebut tentang otonomi memang mudah, bercakap penuh retorik memang gampang. Entah otonomi bagaimana yang dimaksudkan Azmin? Lagipun otonomi seperti di Sarawak sekarang ini, tidak akan tercapai hanya kerana janji seorang ‘pelacur politik’, tapi kerana persetujuan bersama beberapa pihak secara strategik.

Janji Azmin, kononnya PKR akan mengembalikan ‘otonomi penuh’ seperti dalam perjanjian Malaysia 1963 kepada Sarawak. Sedangkan dalam perjanjian Malaysia 1963, tidak ada ‘otonomi penuh’ untuk Sarawak, sebaliknya cuma hak dan keistimewaan dalam 18 perkara sahaja. Bukan ‘otonomi penuh!’.

Entah dari mana 'otonomi penuh' yang Azmin nak kembalikan?

Kalau sekadar pertunjukan sarkas, tak perlulah import Azmin dari Selangor. Di Sarawak ramai yang berbakat, tak percaya? Tanyalah Bang Baru Bian…



p/s: lebih baik saya jaga anak-anak itik, dari melacur ke negeri orang...

7 ulasan:

  1. hahahah saya tgk gambar azmin dgn kekasih awal dan akhir tu teringat cerita P Ramlee kelentong bini tua...kesian..kesian..kesian, pak mertua tanya kena langgar dgn apa? Lori taikkk...ahahahaha

    BalasPadam
  2. mantap lah artikel nih bro! spot-on, keep the good job

    anti-anuar

    BalasPadam
  3. setuju!!!!!! kalau setakat berjanji mcam tu, bang Baru Bian pun pandai

    BalasPadam
  4. Salam bro.... AZMIN @ Ass Min bin Ali ini jenis mahluk yang Pintar, tapi Bodoh. Walaupun dia Bodoh, tapi dia pintar selamba aje, bodoh le tu!

    Dia kata Pengarah Imigresen Sarawak Datu Robert Lian orang Malaya, betullah tu, sebab Azmin ni bodoh tak tau pun Datu ni orang Sarawak.....

    Dalam ucapan Ass Min ni kat Bintulu, dia kata ...bla bla bla...SELURUH MALAYSIA, termasuk Sarawak.... lihat tu, TERMASUK Sarawak! Apa Sarawak tak dalam Malasyia ke?? Yang ni Bodoh BEBAL.... kalu guna perkataan SELURUH Malaysia, bererti termasuk semua sekali, yang logkang, yang sungai, yang tanah, yang gunung, dari perlis hingga ke sabah, kan gitu?

    Patutlah dia nak bagi AUTONOMI kat Sarawak, kalu PKR menang nanti... kurrrrrr.....semengat!!!!!

    Kalu Azmin betul-betul nak bagi AUTONOMI kat Sarawak, lebih MOLEKlah bagi SHAMDIDAR, bini dia yang Nuar pakai dulu kat orang Sarawak!

    Secondhand takpe.... asal dapat masuk gear autonomi atau automotik!

    Kan JELLY ada jika tak lancar... maklum dah menopaus!

    Kepada semua bahlul @ ahlul PKR Sarawak, semoga BERJAYA!

    p/s: ada cerita anak perempuan Mokhsen nak lawan Datuk Daud kat Tupong................
    tersungkur macam abangnya baharuddin kelak! cubalah cermin diri duluk ......

    BalasPadam
  5. bang Baru Bian pun tak heran dengan assmin

    BalasPadam
  6. bang, Azmin bukan kata otonomi. dia kata anwar janji nak beri orang sarawak otot untuk sodomi.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...