Nuff Head

23 Disember 2010

Pehin Sri yang nikah, Baru Bian pulak yang naik nafsu


Politik Sarawak bertambah meriah sejak Pehin Sri Taib Mahmud menikah dengan anak dara dari tanah Arab. Anehnya, Baharu Baru Bian dan rakan-rakan yang sibuk membuat penilaian tentang susuk tubuh isteri Pehin Sri yang seksi. Kalau boleh, mereka nak cium dan kunyah 'pakaian dalam' isteri Taib Mahmud.

Jika diperingkat persekutuan, isteri perdana menteri yang menjadi sasaran pakatan rakyat. Malah para ustaz PAS hampir setiap hari menyebut tentang Datin Sri Rosmah Mansur dengan berbagai penilaian yang seksi.

Bagi ustaz-ustaz PAS dan penyokong Pakatan, mereka perlu tahu segala yang dibuat oleh isteri perdana menteri. Rasanya tidak sah, kalau satu hari tidak menyebut nama Rosmah. Sampai tergelincir lidah ustaz-ustaz PAS menyebut ‘rasuah’ jadi “Roswah”, Semuanya sebab nafsu terhadap Rosmah yang sedang menjalar sampai ke lidah.

Nampaknya penyakit yang sama sedang beralih ke Sarawak, Beberapa hari blog Baru Bian dan media PKR mengulas tentang isteri Pehin Sri Taib, dari ikat rambut sampai ke pakaian dalam. Hebat betul imaginasi orang PKR.

Pasukan Baru Bian bertambah ghairah dengan kepakaran ‘ilmu isap’ yang mereka miliki, tanpa segan silu membuat taksiran harga kalung isteri ketua menteri kononnya bernilai RM150 juta. Itulah kelebihan ‘ilmu isap’, sangat berbeda dengan ilmu matematik yang perlukan data serta perkiraan tepat.

Menurut pasukan Baru Bian, mereka akan terus menyelidik segala ruang serta celah yang ada pada tubuh isteri Pehin Sri. Semua ini bukan saja untuk menambah nafsu ghairah Baru Bian, tapi juga nafsu seluruh penyokong Pakatan Rakyat di Sarawak.

Bagi Baru Bian, susuk tubuh isteri Pehin Sri adalah modal penting untuk kempen pilihan raya negeri Sarawak. Kerana itulah perjuangan PKR yang akan mengenyangkan perut penduduk rumah panjang, kampung-kampung serta rakyat di pendalaman Sarawak.

Aneh benar cerita orang PKR! Orang lain menikah, dia pulak yang naik ghairah tak tentu pasal, agaknya ini yang dikatakan luar tabiee…? 

11 ulasan:

  1. melanau adalah racun!

    BalasPadam
  2. takde idea nak jawab kah anon? beruk punya PKR

    BalasPadam
  3. Sekali pandang gambar tu, nampak ada iras Sophia Loren.

    BalasPadam
  4. Sudah baca jawapannya oleh blogger melanau pkr di http://melanaulauitou.blogspot.com ? Lucu!!

    BalasPadam
  5. melanau memamang racun tapi bagi pengkianat bangsa dan agama macam ko lah anon!!

    BalasPadam
  6. melanau2 iboh d main aaa..ko ingt ko bgus gilak ka??

    BalasPadam
  7. Melanau gila kuasa.

    BalasPadam
  8. Hai orang sarawakian..!, fikirlah sendiri. Ketua PKR semasa menjadi menteri kewangan malaysia dulu [umno]apa yang dia buat, apa yang dia beri, apa yang dia sumbangkan kepada sarawak untuk orang sarawak, adakah? sudah tentu tiada dan tak nampakpun. Sekarang orang yang sama menabur janji yang sedap didengar dan habuh pun tak ada.
    KALAU DULU TAK BOLEH BUAT APAKAH LAGI SEKARANG..... JANJI TINGGAL JANJI ORANG SARAWAK YANG MERANA.

    BalasPadam
  9. sekiranya kaum melanau gila kuasa sahaja kemungkinan orang sarawakian masih memakai cawat lagi seolah-olah tak ada kain papa kadana.Tetapi sekarang tak ada.. bukan, nah.. perlu anda fikir sejauh-jauhnya. Bangsa pribumi telah mengubah curak supaya ada perubahan untuk pribuminya sendiri. Satu kaum pribumi yang konot [ketinggalan zaman] maka kaum pribumi lain akan terasa masa tempiasnya.Kamu yang bukan, orang lain yang merasa.
    seburuk manapun orang sarawak dia tetap orang kita iaitu orang sarawak. Orang sarawak dia tak mengangap dia orang semenanjung dan orang semenanjung dia tak mengangap dia orang sarawak. Orang sarawak sendiri perlu mengubah kehidupan rakyatnya sendiri dan bukan bangsa lain.PAKAIAN CAWAT TELAH TIDAK KELIHATAN DAN NAK PAKAI CAWAT LAGIKAH? SILA NILAI SENDIRI.

    DALAM SARAWAK SIAPA YANG
    KAYARAYA? sila lihat sendiri,
    butakah?
    Sila nilai dulu tiada dan sekarang boleh dilihat sendiri setiap penjuru bumi sarawak semuanya ada perubahan tak sperti dulu lagi. Bukankah itu satu perubahan. UNTUK SIAPA...?

    Dulu to ninek pakai cawat sekarang cucu dalam air cond, kerusi berpusing, dari rumah kayu beralih kerumah batu,dulu tak ada kereta sekarang ada kereta, pakai tai mampak smat,dan bebas.Bukankah itu satu kemajuan besar.

    sila lihat dalam pendidikan semua anak sarawak mendapat kemudahan yang sama tanpa mengikira kaum.
    Berapa banyak kaum pribumi yang mempunyai
    taraf berpendidikan yang tinggi sedangkan
    dahalu boleh dikira dengan jari.

    Kekayaan negeri sarawak masih dikuasai
    orang cina dan pribumi masih ketinggal
    belakang. JANGAN BERKOKOK SAHAJA NILAHLAH
    SENDIRI. JANGANNAH NILAI NAK KOREK KUNYIT/
    KEMUT KELILING, PUNAHLAH SARAWAK.

    SIKIT YANG ANDA BENCI TAPI BANYAK YANG
    ANDA TAK NAMPAK. Nilailah dari zaman
    bercawat dulu hingga kezaman pakai
    tai,kerusi berpusing dan bukan hendak
    mengalakkan korek jubur.

    BalasPadam
  10. Sekiranya orang Melanau gila KUASA.. Orang Melayu Kuching tak kerja kat CMS. Tengok lah berapa ramai Melayu kuching yang kerja di CMS.. Renung-renungkan...

    BalasPadam
  11. blog-blog yang komen pasal politik sarawak tok bukan dipolah oleh orang sarawak eh...
    pikir bait2 bah...ayat sikit pun xda ayat sarawak...cayak lah blog camtok...baca boleh...faham jangan...ada paham ka...????

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...