Nuff Head

13 Disember 2010

POLITIK SARAWAK: Azmin janjikan 'autonomi penuh' dan kepimpinan liwat


Majlis Makan Malam Pre-Christmas and New Year Dinner yang berlangsung di Bintulu kelmarin bagai membawa aura baru untuk Azmin. Kerana sokongan yang ‘luar biasa’ dari rakyat Sarawak.

Seperti kebiasaannya, tidak pernah kehadiran pemimpin PKR yang tidak dihadiri "ribuan" penyokong. Acara kelmarin adalah majlis penutup aktiviti 3 hari PKR Sarawak, yang bermula dengan mesyuarat, latihan pilihan raya dan forum tertutup.

Penyokong PKR di Sarawak berasa “kembang telur” dengan janji Azmin yang luar biasa. Dalam ucapan di majlis tersebut Azmin berkata “Pakatan Rakyat akan memberi otonomi sepenuhnya kepada Sarawak jika memenangi pilihanraya negeri”.

Azmin turut menyelitkan beberapa kata hikmat yang mampu menghibur perasaan Baru Bian dan penyokong PKR. Antara ayat manis yang diungkap Azmin;

“Sabah dan Sarawak tidak masuk Malaysia. Sabah dan Sarawak menubuhkan Malaysia bersama Persekutuan Tanah Tanah Melayu, Pakatan Rakyat akan menghormati Perjanjian Malaysia semasa penubuhan Malaysia pada tahun 1963”

Malah Azmin turut bersumpah, “Saya, Azmin, akan mempertahankan Sarawak dan membela orang orang Sarawak. 'Agi idup agi ngelaban!'”

Seluruh penyokong PKR dan Pakatan di Sarawak terharu dengan lagak Azmin, bukan saja  kerana otonomi penuh. Tapi lebih menarik ialah kepimpinan liwat yang akan memerintah. Janji Azmin memang sesuai dengan pendedahan Wikileaks berkaitan perilaku liwat Anwar Ibrahim.

Menurut penyokong tegar PKR, “semua maklumat wikileaks adalah benar dan boleh dipercayai, melainkan tuduhan yang melibatkan Anwar, kerana Anwar adalah anugerah Tuhan yang suci dan mulia”.

Untuk baca kisah berkaitan, sila  KLIK DISINI dan  KLIK DISINI

p/s: liwat tetap liwat..!!!

4 ulasan:

  1. Saya telah memautkan blog anda di blog saya.

    http://yuseriyusoff.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Dah ler tu Assmin, jangan nak teruskan pembohongan di Sarawak. Macam orang sana tak tau apa sedang berlaku dalam Parti Keluar Ramai Ramai. Bila adik sendiri suruh taubat cepat cepat tuduh Umno upah. Macam mana kesah Brother Nuar yang di kata oleh Menteri Menteri Kanan Singapore tu pulak. Eh tentu Umno upah, cam mana report intel Australia siapa upah. Dengkel betul alasan.. Sabah dan Sarawak dah bahagia dalam Malaysia. Baca sikit sejarah bahawa tuntutan Filipina ke atas Sabah tak pernah gugur. Apakata Indonesia Raya pulak pun tak pernah lenyap. Datang ke Sarawak menjanjikan sesuatu yang sukar dilaksakan. Jaga bini sendiri dulu baru jaga rumah tangga orang lain. Tak payah gunakan perkataan autonomi tapi gunakan saja pemisahan lagi power. Ramai lagi akan tepuk tangan. Jaga Selangor yang dah huru hara tu.

    BalasPadam
  3. Eloklah tu azmin... nak bagi sarawak autonomi penuh ke, separuh penuh ke, kita bole terima. kalu tak penuh tu, hasmidar bini azmin boleh top-up... tapi dia ni dah monopaus... tak ape, kan Nurul Ezzah ada! saya rela tidoq ngan Nurul Ezzah, tapi tak rela aku nak kongsi katil ngan Anwar!

    BalasPadam
  4. SUDAH LAMA BN MEMERINTAH SARAWAK, TETAPI MALANGNYA KEMUDAHAN INFRASTRUKTUR DI SARAWAK MASIH MACAM NEGARA DUNIA KETIGA....CONTOH YANG PALING MUDAH, 80% JALAN RAYA DI SARAWAK BERLUBANG-LUBANG DAN BERGELOMBANG......PERLUKAH RAKYAT SARAWAK TERUS MENGUNDI BN???

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...