Nuff Head

19 Januari 2011

PERKAHWINAN TAIB-RAGAD RASIS!!...


ATAU Mariam Mokthar!!! KUFUR NIKMAT.

Ak berpendapat jodoh , rezeki dan ajal maut adalah dalam pengetahuan dan ketetapan Allah .Yang pastinya ada hikmahnya.

Sebagai seorang yang beragama Islam janganlah kita mempersoalkan hak Allah ini..sebenarnya tiada satu manusia dimuka bumi ini mampu menghalangnya kecuali dengan izin Allah penjelasan lanjut mengenai ini sila klik
sini
.

Orang yang mempersoalkan atau tidak puas hati dengan takdir ini adalah orang yang KUFUR NIKMAT!!

Kalau dah tak suka tu jangan kata cara berpakain sebut nama pun ada kesalahan pada nama orang dibenci.

Inilah tipu daya Syaitan,!!!




No Pakatan Rakyat racism please






Below is writing by Mariam Mokhtar, "
Sunday, 16 January 2011 01:08

But Taib does not practise 1Malaysia

Written by Mariam Mokhtar, Malaysia Chronicle
Taib Mahmud can’t possibly believe in Prime minister Najib Abdul Razak’s 1Malaysia. If he did, he would have chosen a Malaysian bride, better still a Sarawakian. Instead, he married a Syrian woman. Love is of course more important than racial origins.
Najib is due in Sarawak for a working visit this weekend and together with the First Lady, is expected to attend Taib’s wedding reception in Kuching.
The PM will join about 460 invited guests to mark Taib’s marriage to Ragad Waleed Alkurdi, from Syria. The spectacular ball will be a Who’s Who of South-East Asia perhaps. It is where Cinderella meets her prince’s chums.
Taib Mahmud remarried on December 18 last year and the akad nikah (solemnising of the marriage) was performed at his residence at Demak Jaya in Petra Jaya.
If Taib is accused of not practising Najib’s 1Malaysia, then he also stands accused of being too westernised.
The Press Secretary to the Chief Minister Jameson Ahip Nawie said, “This particular celebration will be a formal affair, where the male guests are expected to be attired in tuxedo suit.”
So what happened to the formal baju Melayu? Why are guests dressed to look like ‘penguins’? Is national costume not good enough for Taib?"



Oleh Muda Tengah

Amat sedih untuk membaca penulis Pakatan Rakyat Mariam Mokhtar untuk menulis dengan niat yang tidak baik seperti dalam artikel. "But Taib does not practise 1Malaysia". Apakah salah atau dosa untuk Pehin Sri Abdul Taib Mahmud untuk bernikah dengan seorang Syria, seorang arab, seorang cina, seorang india atau seorang kadazan?

Adakah Mariam Mokhtar melayu tulen? Atau melanau tulen, iban tulen atau kadazan tulen? Saya pasti Mariam Mokhtar seperti ramai lagi rakyat Malaysia mempunyai sedikit darah campuran dalam dirinya. Adakah Mariam Mokhtar akan bantah kalau anak atau anak buahnya mahu bernikah dengan seorang thai, arab, jerman atau amerika?

Adakah Mariam Mokhtar dan malaysia-chronicle.com "anti-western"? Adakah sekarang Mariam Mokhtar akan putar balik (selama ini Mariam Mokhtar dan malaysia-chronicle.com mengecam segala budaya Melayu) dan menetang segala 'idea western'?Adakah Pehin Sri Abdul Taib Mahmud 'too westernized' jika setengah tamu memakai baju 'western? Malangya ini juga satu lagi fitnah oleh Mariam Mokhtar dan malaysian-chronicle.com kerana beberapa tamu dalam Majlis Perkahwinan Pehin Sri Abdul Taib Mahmud ADA memakai baju kebangsaan atau 'formal baju melayu'.

Kenapa Mariam Mokhtar dan malaysia-chronicle.com mengaitkan pernikahan peribadi Pehin Sri Abdul Taib Mahmud dengan idea 1Malaysia? Bukankah jodoh itu adalah pemilihan peribadi? Amat tidak baik untuk memfitnah seseorang tidak menyokong 1Malaysia semata-mata kerana memilih pengantin bangsa lain. Kalau mariam mokhtar dan malaysia-chronicle tidak menyokong konsep 1Malaysia dan memburuk-burukkan konsep itu suka hatilah tetapi jangan memfitnah orang lain. Sila hormati kebahagiaan seseorang dalam waktu perkahwinannya dan jangan racuni dengan tohmahan atau fitnah. Adakah Pehin Sri Abdul Taib pernah memfitnah atau mencaci perkahwinan Mariam Mokhtar atau anak-anaknya? Janganlah begitu. Bila sesiapa mengambil langkah murni untuk mencari kebahagiaan dengan bernikah sah, "please just wish them well and happiness".

As the saying goes, "If you have nothing good to say, don't say anything...".

Sumber dari : Muda tengah.

9 ulasan:

  1. LEBIH BAIK DIAM DARIPADA MEMBUAT KENYATAAN LAWAK BODOH YANG TIDAK MELUCUKAN.

    Apabila membaca tulisan penulis pelacur Pakat Keluar Ramai Mariam Mokhtar, terasa sebak dada antara sedih dan marah.
    Sebagai seorang Islam (melainkan si Mariam ini KAFIR LAKNAT) kita harus percaya pada ajal maut, jodoh pertemuan adalah atas kehendak ALLAH. Barang siapa mempertikai ketentuan Allah maka dia hampir kepada KUFUR yang akan mendapat balasan dari Allah Tuhan Pemilik Alam Semasta. Jodoh Ketua Menteri Sarawak Pehin Sri Taib dengan Puan Sri Ragad sudah tertulis semenjak azali lagi, semua orang islam wajib percaya ini.

    Sebagai rakyat Sarawak betapa kami begitu gembira apabila Ketua Menteri kami berkahwin lagi dan mendapat pengganti teman hidup beliau. Kami tahu dan memahami keadaan beliau yg sudah 2 tahun kesunyian apabila ditinggalkan oleh Allahyarhamah Datuk Amar Laila. Kadang kadang beliau menangis apabila perbualan menyentuh nama Allahyarhamah dalam perbualan dengan rakan rakan beliau.
    Ini menandakan betapa penyayangnya Pehin Sri Taib kepada Isteri, anak anak dan seluruh rakyat SARAWAK. Beliau telah mengabdikan diri memajukan negeri Sarawak ini lebih dari 40 tahun dengan hasrat dan niat untuk melihat negeri ini maju dan makmur.
    Siapakah penulis pelacur ini yang hendak mempertikaikan dengan siapa ketua menteri kami menikah?
    Kenapa mahu mempertikaikan soal pakaian barat?
    Kita tidak pernah pertikaikan soal pakaian yang digunakan oleh PKR,DAP atau PAS.
    PAS sentiasa memakai jubah dan ketayap, itu kehendak mereka. Mereka juga tidak pernah memaksa org lain memakai apa yang mereka pakai.
    Lihatlah betapa harmoninya kami di Sarawak ini dengan pakaian tradisi pelbagai kaum. Tiada seorang pun rakyat di sini mempertikaikan pakaian cawat kaum Iban, orang ulu dan sebagainya kerana kami saling memahami budaya dan adat resam masing masing di Sarawak.
    Apa yang patut si Penulis Pelacur Mariam ini pertikai ialah pakaian yang dipakai oleh beberapa orang wanita PKR yang tidak menutup aurat dan berpakaian ketat ketika memasuki masjid di Selangor tempohari.
    Tiada persoalan dan tiada kena mengena soal konsep SATU MALAYSIA di dalam hal jodoh, sesiapa pun bebas mencari jodohnya dengan ketentuan Allah.
    Jangan kerana sudah tiada isu lagi perkara sebegini pun hendak diperbesarkan, diputar belitkan.
    Inilah kerja pembangkang memutar belitkan apa saja asalkan jadi cerita dengan niat untuk memesongkan pandangan rakyat.
    LEBIH BAIK DIAM DARIPADA BERKATA KATA PERKARA YANG MENAMPAKKAN KEBODOHAN KAMU.

    BalasPadam
  2. Dah teruk dah pakatan kelentong rakyat nih..sampai bab nikah kawen orang pun dia nak pertikai...agak2 depa nih dah xde benda lain nak buat ke? Cubalah cari ilham dan beri pandangan berguna kepada perkara2 yg berfaedah selain dari perkara remeh temeh mcm nih!

    BalasPadam
  3. Lelaki yang berpasangan dengan wanita meskipun dari benua yang berlainan adalah nampak lebih manis berbanding lelaki yang berpasangan dengan insan sesama gender meskipun pasangannya itu berasal dari planet Marikh, kah! kah! kah!

    BalasPadam
  4. bagi PKR dan PAS, dengan mempersoal serta memfitnah isteri CM, maka selesailah masalah rakyat.

    BalasPadam
  5. mariam mokhtar tu belum terkena kat batang hisung dia..tgk la nanti kalau anak anak dia ada yang berkahwin dgn bangsa asing..ape dia nak jawab atau mungkin dia akan mengahalang anak anak dia berkahwin dgn bangsa asing hanya kerana ingin mengukuhkan kenyataan dia tentang Pehin Sri..kalau dia menghalang jodoh anak dia..maknanya dia menghalang ketentuan tuhan jugak..

    BalasPadam
  6. Nih le akibat segala mende nak dipolitikkan...hasad dengki nya kuat betul puak2 pakatan kelentong rakyat nih...mereka nih mmg jeles dan dengki pun dgn kejayaan kerajaan BN tuh sebab segala benda apa saja yg melibatkan kerajaan yg bukan mereka sokong akan mereka politikkan seboleh2nya...

    Lagi dorang buka mulut lagile lambat korang nak dpt Putrajaya tuh....dalam mimpi ajelah ye Mariam!!

    BalasPadam
  7. lebih baik nikah dari pada main bontot...kahkahkah

    BalasPadam
  8. mariam mokhtar jeles tak dapat jadi bini CM ar tu. salunya orang jeles nih, sure akan membebel tak tentu pasal. sampai hukum tuhan pun dia dah lupa.

    BalasPadam
  9. mariam terlepas ke! kalau ingin cakap lah. pehin sri bole3h kawin 4. give me ur address or hp no. i boleh tolong u sampai kat cm.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...