Nuff Head

12 Disember 2010

Amanat Ketua Pemuda PBB Menjelang Pilihan Raya Sarawak

YB Datuk Hj Fadillah Yusuf merupakan Ketua Pemuda Pesaka Bumiputera Bersatu Sarawak, beliau juga merupakan salah seorang daripada Penasihat Khas di Jabatan Ketua Menteri dan juga Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi.  


P194 Petra Jaya
Jumlah Pengundi: 40,533
Peratusan Kaum: M: 81% C: 12% I: % B/Sab: % B/Swk: 7% L: %
1. Fadillah Yusof (BN) (19,515)
2. Mohamad Jolhi (PKR) (5,118)
Majoriti: 14,397
Jumlah undi: 24,896
Peratus mengundi: 61.42%
Undi rosak: 263
Penyandang: Fadillah Yusof (BN)
(Majoriti: 12,816 undi)

Jangan Ambil Mudah Untuk Menang Pilihan Raya Umum Akan Datang

KUCHING, 11 Dis (Bernama) -- Barisan Nasional (BN) janganlah mengambil mudah untuk menang pilihan raya umum akan datang, sebagai ingatan kepada empat komponen BN di Sarawak untuk bekerja keras, kata Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Datuk Fadillah Yusuf.

Beliau berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan juga Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud telah memberikan arahan jelas untuk mula bekerja keras dan tidak mengambil ringan dalam memenangi pilihan raya.

"Akhirnya pengundi akan menghakimkan kita berdasarkan perkhidmatan kita kepada rakyat...jadi jika anda berpuas hati dan ambil ringan, saya tidak terkejut calon BN akan tewas," katanya kepada pemberita pada majlis penyampaian Anugerah Inovasi dan Kreativiti Setiausaha Persekutuan Sarawak di sini Jumaat malam.

Khamis lepas Ketua Penerangan PBB Tan Sri Adenan Satem berkata bahawa calon BN tidak lagi mampu untuk mengambil mudah kerana minda rakyat terlah berubah dengan cepat apa lagi dengan akses maklumat yang mudah.

Beliau yang juga Penasihat Khas di Jabatan Ketua Menteri bekata bahawa rakyat tidak lagi mengundi berdasarkan parti dan tidak lagi bersikap menghargai seperti sebelum ini apabila diberikan bantuan kerajaan kerana mereka percaya adalah tugas kerajaan untuk menjaganya.

Dalam mendengar masalah rakyat, Fadillah yang juga Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi berkata Pemuda PBB telah bersedia di peringkat bawah dengan melakukan kerja-kerja amal atau politik yang meliputi aspek sosial dan menyediakan perkhidmatan kepada mereka.

Beliau berkata program kerja sedang dijalankan di peringkat cawangan di semua 71 kawasan pilihan raya negeri, yang merupakan arahan jelas daripada kepimpinan parti.

Seminar Belia BN juga baru sahaja berakhir yang disertai oleh semua parti komponen BN di Sarawak, yang meliputi PBB, Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Parti Maju Demokrat Sarawak (SPDP), kata beliau.

Beliau berkata Unit Media Pemuda PBB juga melancarkan kempennya untuk menyalurkan maklumat mengenai isu yang membabitkan Sarawak.

Dengan cara ini, mana-mana isu boleh dijawab atau diterangkan dengan berkesan tanpa membuat serangan peribadi, kata beliau.

-- BERNAMA

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...