Nuff Head

27 Disember 2010

MESTI BACA: Surat dari 'makcik' untuk makcik Zulhaidah

Selama ini Zulhaidah bukan main lantang mempersoal peribadi pemimpin Sarawak, termasuk yang terkini  tentang perkahwinan ketua menteri Sarawak. Mungkin bagi Zulhaidah, tidak mengapa menikah seramai yang boleh atau melakukan maksiat semahunya. yang penting tidak menikah dengan wanita yang lebih muda.

Memang Zulhaidah tidak muda lagi, dan tidak berada dalam senarai memikat hati. Apakah sebab itu, Zulhaidah terpaksa menggunakan strategi 'memuji diri' untuk meraih perhatian?

Suboh-suboh lagi, Zulhaidah telah 'memuji diri' mengatakan dia lebih baik dan lebih bijaksana dari mana-mana pemimpin Sarawak. Memang hebat nafsu makcik Zulhaidah ini, dengan 'syok sendiri' mengatakan dia lebih sempurna, lebih unggul dan sebagainya.

Setelah sekian lama Zulhaidah mengumpan diri agar namanya disebut-sebut di dunia maya. Dengan menyentuh peribadi pemimpin Sarawak, beliau merasakan sudah cukup menonjol.  Tak sangka akhirnya muncul juga orang yang tahu tentang keperibadian srikandi PKR ini.


Dibawah ini kutipan mesej yang dikirim oleh seorang makcik yang mengenali Zulhaidah.
Salam cik aisanda
makcik nak cakap sikit. makcik tahu siapa aisanda walau pun aisanda tak tahu sapa makcik. tak apalah. makcik hanya nak ingatkan agar aisanda terus mengekalkan 'kewanitaan' dalam hidup dan perjuangan ini. utk menjadi srikandi yg dihormati, seorang wanita tidak perlu mengubah apatah lagi mengorbankan sifat2 kewanitaan kita. ikut resmi padi, semakin tunduk semakin berisi.

jangan sekali2 ikut macam zulhaidah PKR. baru pandai merangkak dah nak melompat. baru dapat diploma dlm business admin dah nak mengata diri lebih bijak dari orang lain. dah nak melihat orang lain bodoh belaka.

jangan sekali2 ikut perangai zulhaidah. sebagai wanita walau sebuas mana pun 'nafsu' kita, jangan sekali2 menunjukkan 'kegelojohan' kita. walau menggelegak macam mana pun 'nafsu' kita, kita kena kekalkan sifat2 'kemaluan' kita. usahlah baru di puji sikit terus nak 'mengangkang'. takut nanti orang hilang stim bila 'panau dan kudis' kita dah nampak. nak buat apa pun, buat pelan-pelan. slow-slow.

makcik nak ingatkan juga, walau siapa pun orang tua kita, mereka tetap ibu dan bapa kita. Jangan jadi mcm zulhaidah suboh. bapanya Hadi. datuknya Salleh. tapi dah bertukar menjadi Suboh. tak patut. walau pun habbit kita suka keluar 'menyuboh' sekali pun.

aisanda, hidup perlu berbakti. tapi, tak semestinya jadi YB. jangan macam zulhaidah, hanya kerana selalu belanja orang bekenu minum kopi dah perasan dia banyak berbudi dari YB Rosey - yang dah 30 tahun jadi guru untuk melahirkan anak pribumi berkualiti.


Hidup mati, jodoh perceraian adalah kuasa Tuhan. jangan perlekehkan. kita tak tahu apa akan berlaku dgn kita esok lusa. kita tak tahu mungkin esok lusa laki kita atau kita sendiri pula yang buat hal. jangan ikut macam zulhaidah, taib kawin wanita muda pun dihinanya. apa salahnya? nabi pun kawin wanita muda begitu. apalah salahnya taib kawin wanita, bukannya 'main' belakang lelaki atau main wanita dalam keretapi . pokoknya aisanda, jangan jadi macam zulhaidah. Bye. Jumpa lagi.
Baca ulasan selanjutnya KLIK DISINI

3 ulasan:

  1. seneban man kabut diak.... akai nyamai!!!

    BalasPadam
  2. bro,

    dia yang lebih layak jadi bakal Cheap Minister Sarawak. Kelayakannya melebihi kebonekaan Baru
    Bian pada masa sekarang.

    BalasPadam
  3. Mungkin layak menjadi pengganti UH adik AA? Tak dapat jadi YB pun jadi kekasih YB pun takpe janji dapat YB?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...