Nuff Head

21 Ogos 2010

Doa Khutbah Utk guan eng

KEPALA BATAS – Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang memprotes penggunaan nama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam doa khutbah kedua solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Pengerusinya, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, penggunaan nama ketua menteri itu dalam khutbah Jumaat dikesan sejak minggu lepas di beberapa buah masjid sekitar Tasek Gelugor, Permatang Pauh dan Jelutong.

Beliau berkata, tindakan menggunakan nama ketua menteri bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong dalam khutbah Jumaat adalah di luar daripada keputusan Majlis Raja-Raja.

“Lazimnya lafaz doa bagi khutbah kedua dibacakan untuk ketua negeri atau ketua agama Islam,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang di sini semalam.

Setakat ini tiada laporan polis dibuat berhubung perkara itu tetapi segala bukti berhubung perkara berkenaan memang ada, katanya.

Selain itu, Ahmad Zahid turut mempersoalkan tindakan ketua menteri yang hadir pada majlis pengagihan wang zakat yang sepatutnya dilakukan oleh pemimpin Islam.

“Walaupun niat kerajaan negeri adalah untuk menggambarkan bahawa beliau (ketua menteri) seorang yang fleksibel tetapi mungkin ia mempunyai agenda tersembunyi bagi tujuan politik,” katanya

Sumber dari kosmo.

Astarfirlah.. Ini dah melampau ...mengapa dan apa PAS lakukan semua ini.
Dulu diajaknya penyokongnya buat solat hajat bagi menurunkan bala kpd pemimpin islam BN (saudara).
Kini memuliakan pemimpin kafir zindik dalam khutbah.
Cukup lah dengan perjanjian kita tidak menggangu kafir zindik ini.
Dah lah dilantik sebagai pemimpin , dimuliakan lagi dengan disamakan pulak dengan Khalifah islam.
Sepatutnya kita mendoakan kesejahteraan serta diberi taufik dan hidayah kepada semua kepimpinan islam negara kita.Seperti amalan kita sedia ada.

Inilah iktibar bagi bagi semua khususnya kita rakyat Sarawak jika golongan kafir zindik menjadi pemimpin.Ini mungkin satu petunjuk dari Allah Swt di bulan Ramadhan yang diberkati ini.

Tolak golongan yang berselindung disebalik agama ini.Semoga Allah pelihara kita daripada golongan yang menyesatkan ini.


Mungkin inilah golongan yang dimaksudkan dalam hadis berikut : http://alehkayong.blogspot.com/2010/08/golongan-berselindung-disebalik-agama.html

22 ulasan:

  1. salam aleh, umat islam bermahzab politik sekarang membenci saudara sendiri tetapi memuliakan orang kafir. Mereka inilah golongan yang nampak pada zahirnya islam berilmu tetapi jahil dalam hatinya.

    Moga-moga Allah memberikan taufik dan hidayah kepada mereka untuk kembali kepada tuntutan islam yang sebenar.

    BalasPadam
  2. dah siminggu baru bising..macam tipu je...hari kamis ke kutbah tu...ini mainan orang politik tak gentel

    BalasPadam
  3. MP terkilan bila terbaca orang bukan Islam di doakan kesejahteraan semasa berkhutbah. Bukankah khutbah untuk mendoakan kesejahteraan dan keselamatan orang Islam terutama sekali pemimpin-pemimpin Islam. Sungguh biadap perbuatan yang seakan menghina Islam dan di manakah perginya kesedaran untuk menegur sekiranya imam tersalah baca. SubhanAllah!! Itulah yang akan kita gunakan sebagai makmum untuk menegur sekiranya imam terlupa ayat. Ke manakah perginya kesedaran kita sebagai ahli Jumaat.

    BalasPadam
  4. Apai Ngelai , Ameen.

    b.r.u.t.a.l.s.o.l.o ,
    harap maaf menyinggung perasaa saudara.ini adalah pandang peribadi sya atas isu tersebut.semoga kita bolh bertukar pandangan dengan nada yang lebih lembut lagi.insyallah.

    BalasPadam
  5. Benar Mukapetang ,
    semoga Allah beri taufik dan hidayah untuk kita semua amal agama yang sempurna dan sentiasa mendahului tuntutan akhirat .

    BalasPadam
  6. heee tak paham orang politik ni...

    tak minat dengan dunia politik khususnya orang kita yang tak pnah bersatu berbanding politik bangsa lain, berbeza ideologi tapi matlamat mereka tetap sama..

    BalasPadam
  7. cemomoi , sya menghormati pandangan saudara,semoga timbul kesatuan khususnya untk rakyat Malaysia tercinta.

    BalasPadam
  8. Adakah in Khatib PAS? Rasanya 'Jumud' dan 'Taksub' PAS dan melampau...

    Kita harap umat Islam Sarawak sedar dan mengenali ciri-ciri pemimpin dan fahaman PAS ini...

    BalasPadam
  9. isu ini sengaja dibangkitkan olh lge utk memechbelahkan dikalang org islam dinegara kta dmna perpecahan memng sediaada.semakin byk kta bincang isu ini ,ini akan melemahkan kerajaan bn sebenarnya.sbb lgn sedar isu ini sgt sensitif dan akan menyemarakan kemarahan org islm .ini akan menambahkan rasa kebencian diantara kita sesama Islam .ada puak akan menyokong spt sya dan ada puak akn menyerang beliau mungkin saudara .yang pasti kita berdua beragama islam ,ini lah objektif lge laknatulh itu ,BAYANGKAN jika pas dan umno bersatu mana pegi lgn?biar kita letak harapan ini.(do'a)
    saya pun paham kemarahan saudara.teruskan dengan usaha sdra dgn pst yg bermanafaat.

    BalasPadam
  10. muda tengah ,selamat datang dan selamat berpuasa.

    inilah yang kita risaukan , jika budaya ini dibawa ke sarawak maka ini akan menjadi punca perpecahan perpaduan kesatuan berbilang kaum dan agama di Sarawak ini.

    BalasPadam
  11. salam dan selamat datang kepada anon yang mulia,

    sunguh berisi pandangan anon,saya amat terharu dgn 'fikir' anon yang mengutamakan 'saudara-saudara' kita demi perpaduan agama.
    semoga kita tidak menjadi tunggangan syaitan laknatullah utk mencapai matlamatnya.matlamat syaitan ini bukannya setakat mengekalkan kerajaan pulau pinang tetapi membawa sehingga bayi yang terakhir dilahirkan di dunia ini ke neraka Allah.

    terima kasih atas kunjungan anon dengan komen-komen yang positif .

    BalasPadam
  12. Selamat menyambut Ramadhan al-mubarak...
    semoga beroleh taqwa..

    BalasPadam
  13. terima kasih AA,

    Semoga kita semuan beroleh ketakwaan dan keimanan sepanjang hayat kita.

    BalasPadam
  14. Pelik gak eh. Diorang doa'kan sorang kafir harbi supaya sejahtera. Musyid 'Am pas do'akan Najib kembung perut. Padahal masa Nik Ajis terlantar di hospital Najib pegi ziarah. Paklah dulu pulak siap arahkan supaya Nik Aziz diberi rawatan yang paling top dalam negara masa dia sakit jantung.

    Tak ada konklusi apa-apa. Hanya menceritakan saja.

    Kalau senang-senang tu, mampir-mampirlah ke teratak buruk kami.

    Leman Pulut

    BalasPadam
  15. salam ramadhan dan selamat datang AA-LP,

    Umat islam di Malaysia khususnya patut bersatu untk memimpin bukannya berpecahbelah untuk dipimpin oleh org kafir.
    Semoga Allah beri kita taufik dan hidayah dalam pesan memesan semata-mata kerana Allah.
    Selamat berpuasa dan selamat berbuka.

    BalasPadam
  16. minta follow blog tok. Masukkan juak dalam link, perlukan support rakan semua dengan blogger baru Swak kita.. terima kasih

    http://akungerepak.blogspot.com/

    BalasPadam
  17. salam...maaf..entri politik sy no komen...politik kepartian takde tempat di hati sy :-)

    BalasPadam
  18. salam sahronasrudin,

    sy menghormati pendirian saudara.terima kash atas kunjungan saudara.semoga hubungan prsaudaran di alam maya kita berterusan.

    BalasPadam
  19. Ak, u orang politik kah?

    BalasPadam
  20. Salam Tanpa Nama,

    terima kasih atas kunjungan.soalan yang agak straigh fwd.:).kalau bagi namakan lagi molek,tapi jawapan saya begini ,bagi saya untk mempertahankan agama bangsa dan negara di alam maya ini kita tak semestinya org politik.maaf saya katakan dalam hal ini saya tidak kesorangan.saya yakin saya ada Allah dn Rasul bersama saya. pendapat saya yg jahil ini agama wajib diletak di hadapan segala-gala baru bangsa kita dihormati dan negara kita berdaulat

    BalasPadam
  21. salam alehkayong..
    mcm2 berlaku di bumi Allah ini..

    seperti kata Ahmad Zahid;
    “Walaupun niat kerajaan negeri adalah untuk menggambarkan bahawa beliau (ketua menteri) seorang yang fleksibel tetapi mungkin ia mempunyai agenda tersembunyi bagi tujuan politik,” katanya

    (Semoga masih ada lg hamba Allah yg dapat
    menyelamat Islam drpd berlaku perkara yg menyesatkan) =(

    BalasPadam
  22. salam Nur ,

    kita mampu berusaha tetapi ketetapan semua dari Allah .semoga Allah pelihara kita dalam Islam yang sebenarnya.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...