Nuff Head

01 Disember 2010

Idris Jala akan bertanding Pilihan Raya Sarawak?


Khabar yang mengatakan Datuk Seri Idris Jala akan bertanding dalam pilihan raya, tiba-tiba bertiup. Meskipun tidak terlalu kencang, tapi cukup untuk menimbul pelbagai reaksi dari kalangan rakyat biasa di Sarawak.

Malah ada yang berpendapat, sudah sewajarnya Idris Jala terjun ke dunia politik. ”Kerana sudah terbukti bakat dan kepakaran beliau. Orang seperti itulah yang diperlukan dalam kerajaan Sarawak, dan rakyat Sarawak perlukan khidmat beliau untuk memajukan negeri”.

Lebih menarik, yang mengkagumi Idris Jala sebagai idola nampaknya kurang bersetuju jika beliau terjun ke bidang politik. Tapi mengharap kerajaan melantik Datuk Seri Idris Jala sebagai menteri di Sarawak.

Tambahan lagi menurut peminat Datuk Seri Idris Jala, Jika beliau bertanding pilihan raya belum tentu boleh menang. Kerana ramai tokoh di Malaysia, contohnya, seperti Tan Sri Lee Lam Thye yang tidak cemerlang dalam dunia politik tapi sangat unggul berkhidmat untuk rakyat.

Semua pendapat tersebut tidak ada yang negatif, malah penuh harapan untuk melihat Datuk Seri Idris Jala kekal berkhidmat untuk rakyat. Samada benar atau tidak Idris Jala akan bertanding pilihan raya Sarawak, hanya beliau yang tahu?



p/s:  secara peribadi, saya menganggap Datuk Seri seorang yang tokoh hebat dan penuh dedikasi.

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...