Nuff Head

10 Disember 2010

Sarawak akan jadi negeri termiskin, jika DUN dibubarkan?

Bulan lalu (November 2010) laporan bank dunia menunjukkan Sabah adalah negeri termiskin di Malaysia berdasarkan kajian badan berkenaan. Ramai blogger dan media pro ‘Pakatan’ menyiarkan ucapan tahniah kepada rakyat Sabah dan kerajaan Barisan Nasional, kerana pencapaian tersebut.

Menjelang pilihan raya Negeri, sudah ramai yang menjangka. Sarawak akan serta merta jadi negeri termiskin di Malaysia sebaik saja ketua menteri Sarawak membubarkan DUN.

Kenapa sampai begitu sekali? 


Ini bukan kerana ‘unsur’ luar biasa, tapi disebabkan kajian luar tabii yang dibuat Anwar Ibrahim dan penyokong PKR. Untuk memahami data ekonomi versi Anwar Ibrahim, tidak perlu ilmu matematik. tapi yang penting adalah kecekapan dalam ilmu hisap.

Dengan teori luar tabii, Anwar Ibrahim hanya menunggu DUN Sarawak dibubarkan untuk mengeluarkan data terkini negeri termiskin. Penyokong BN dan rakyat Sarawak tidak perlu terkejut, jika tiba-tiba data "bank dunia versi Anwar Ibrahim" melaporkan Sarawak adalah negeri termiskin di Malaysia, bahkan juga di Asia?



“saya lapan tahun sebagai menteri kewangan, saya tau….bla,bla,bla…” inilah ayat penyedap rasa yang dijaja bertahun-tahun, oleh Bang Nuar yang jambu.

“malam ini saya jadi perdana menteri, esok harga minyak dan barang akan turun...bla,bla,bla…”  ini juga ayat sakti yang mampu mengenyangkan penduduk miskin?

Tunggu saja DUN Sarawak dibubarkan, ada banyak perkara luar tabii dari mereka yang pakar dalam ilmu hisap..

7 ulasan:

  1. Tahniah bang, posting yg baik dan menarik. Anwar dan bank dunia tu adik beradik lain bapa.

    BalasPadam
  2. kah..kah, al-juburi memang pakar ilmu isap

    BalasPadam
  3. Salam seMalaysia…Melanau Blogger,

    Pulau Bruit bergolak!
    Dato Sri Awang Asfia Nassar kepanasan……

    Ada lagi Ketua Masyarakat mahu DS Asfia dicalon semula. Tak heran, mereka sudah kena beli Asfia…. Jadi kakaktua. Tapi pengundi N36 SEMOP atau Pulau Bruit tetap tolak Asfia!

    Walaubagai manapun, ada berita terkini, SIAPA CALON BN PULAU BRUIT atau N36 SEMOP? Sudah terjawap dan tersebar luas seluruh pelusuk Sarawak. Orangnya BUKAN Mohd Hailmi Sajili (MHS) (seorang pensyarah), tapi orang kuat Datuk Wahab Dolah ….. Haji Kamel Bin Haji Sapiee budak tempatan berasal dari Kampung Penipah, Tekajong. Beliau mesra dengan panggilan Amel, dikalangan penduduk Pulau Bruit. Ini yang buat Asfia panas baran! Kecut lagi tu!

    Kamel pernah menjawat jawatan tertinggi dalam DBKU sebagai Pengarah DBKU (jawatan yang paling senior dipegang oleh budak Melanau dari Pulau Bruit), berkelulusan master dari salah sebuah university di Perth. Amel merupakan anak didik Datuk Wahab Dolah. Kamel merupakan seorang usahawan (OKB – orang kaya Baru, istilah Datuk Wahab) yang paling berjaya di Matu Daro. Beliau mempunyai puluhan ribu hektar ladang sawit di Tebaang, dekat Daro. Kemampuan Amel dari segi kewangan tiada menjadi masalah, untuk menservis kawasan Pulau Bruit jika menjadi adun kelak. Kalau dibanding dengan pensyarah MHS atau Asfia sekalipun, Amel lebih popular. Belum pun tarikh pilihan raya Sarawak diumumkan oleh Taib, orang Pulau Bruit sudah beramai-ramai keluar menyambut kedatangan Haji Kamel, budak kampong Penipah, Tekajong! Tiada masalah bagi Kamel diangkat sebagai calon, atas sokongan padu Datuk Wahab, yang merupakan orang kanan Taib dalam PBB. Mengikut Wahab, Asfia akan direhatkan! Bagaimana berita dari anda, orang Pulau Bruit?

    BalasPadam
  4. si muka sengit nang kaki pembulak,kaki liwat, kaki temberang

    BalasPadam
  5. salam admin blog dan wanredone,
    mohon copy maklumat tuan, terima kasih

    BalasPadam
  6. salam seMalaysia sdra spy leman...... muat turun aje.... no problem!

    Sepekara lagi.... Amel ni jenis orang yang sangat prihatin. Semasa orang Pulau Bruit dalam kebuluran tempoh hari, Amel dan Datuk Wahab lah yang menyumbang ratusan tan beras untuk diagih kepada penduduk Pulau Bruit dan Amel menderma hampir 500 ekor sapi untuk disembelih...

    Tanpa bantuan makanan daripada Amel dan Datuk Wahab Dolah ini, mungkin orang Pulau Bruit udah jadi sejarah pada hari ini.

    Tanya orang Tekajong, hampir semua lepasan SPM dari Tekajong dihantar oleh Amel dan Datuk Wahab Dolah ke Australia untuk menanjutkan pelajaran dalam pelbagai bidang! Inilah wakil rakyat yang kita mahu. Mereka berkemampuan untuk menolong rakyat, tanpa bergantung sang kepada kerajaan untuk memberi baisiswa!

    BERI UNDI KEPADA KAMEL HAJI SAPIEE..... HIDUP AMEL!!!!!!!!KAMI SOKONG KAMEL..... KAMI SOKONG KAMEL....... WIRA TEKAJONG!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...