Nuff Head

29 Januari 2011

TERKINI: Gobala letak semua jawatan dalam PKR

Bantahan serta kritikan Gobalakrishnan terhadap Anwar Ibrahim telah berakhir dengan perletakkan semua jawatan, sekaligus meletakan imej buruk PKR dimata masyarakat India. Dijangka ramai kalangan masyarakat India yang selama ini menyokong PKR akan mengambil langkah yang sama.

Sebelum ini, Hindraf yang vokal memperjuangkan nasib kaum India telah mengemukakan bantahan demi bantahan terhadap ketidakadilan Anwar dan PKR. Hindraf juga memutuskan untuk tidak menyokong perjuangan PKR yang pembohong dan sekadar licik menabur janji untuk "mempergunakan" kaum India.

Gobala tentunya sudah menyedari kebusukkan Anwar Ibrahim, bagaimana pula pemimpin dayak di Sarawak yang sedang ghairah meletakkan harapan untuk melihat Anwar jadi perdana menteri?

Apakah masyarakat dayak di Sarawak melalui Baru Bian sedang mengharap pengajaran yang sama sepertimana Hindraf dan Gobala?

Gobalakrishnan Letak Semua Jawatan Dalam PKR
LABIS, 29 Jan (Bernama) -- Bekas anggota Majlis Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang juga anggota Parlimen Padang Serai N. Gobalakrishnan pada Sabtu mengumumkan peletakan semua jawatan dalam parti itu berkuatkuasa serta merta.

Beliau membuat pengumuman itu menerusi laman sosial twitter beliau yang berbunyi: "Selamat Pagi kepada semua rakyat Malaysia. Saya dengan ini letak semua jawatan dalam parti PKR dan teruskan kerja saya melalui NGO Baru".

Semasa dihubungi dari sini oleh Bernama dan bertanyakan sama ada pengumuman dalam twitter beliau itu adalah benar, beliau berkata: "Ya, ia adalah benar. Saya sedang mengadakan sidang media bagi mengumumkan keputusan ini".

Keputusan beliau untuk meletakkan semua jawatan dalam parti dibuat dalam tempoh kurang sebulan selepas beliau diberikan surat tunjuk sebab kerana mengkritik parti dan pucuk pimpinan melalui surat 45 halaman dari parti bertarikh 31 Dis, 2010 melalui faksimili.

Gobalakrishnan diminta memberikan penjelasan mengenai tindakannya itu kepada PKR dalam tempoh tujuh hari dari tarikh surat itu.
Bagaimanapun, Gobalakrishnan berkata tempoh tujuh hari itu tidak adil dan tidak munasabah kerana beliau hanya mempunyai masa tiga hari untuk menjawab surat itu dan sebaliknya meminta 45 hari untuk menjawab surat itu kerana beliau perlu meneliti pelbagai dakwaan yang dilemparkan terhadapnya.

Gobalakrishnan diberikan surat tunjuk sebab itu kerana mengkritik Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa telah mengarahkan penutupan kuil Sivan di Petaling Jaya, Selangor.

credit to BERNAMA

2 ulasan:

  1. tu org panggil P**** depa marah,perangai cam tu lah dapat kuasa dan pamgkat.

    memang perangai K****g

    BalasPadam
  2. Tahniah Tok Ai, Tahniah BN! Menang dengan Tenang & Senang, syabas!

    Jumlah pengundi: 14753

    Melayu 7014
    Undi : BN 4536
    PAS 696

    Cina 5765
    Undi: BN 2789
    PAS 1279

    India + 1974
    Undi : BN 1298
    PAS 281

    BN 8623
    PAS 2256

    Majority 6367

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...