Nuff Head

19 Januari 2011

Puan Sri Ragad Waleed jadi sumber fitnah dalam politik Sarawak

Sejak pernikahan ketua menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud dengan wanita berketurunan Arab. Kata kunci ‘Ragad Waleed Alkurdi’ tiba-tiba menjadi penting dan amat popular dalam dunia internet.
Para blogger sosial yang peka tentang SEO (search engine optimization) tidak melepaskan peluang untuk menulis ulasan atau sekadar menampar gambar Puan Sri Ragad Waleed demi meningkatkan ‘unique visitor’ dari engine pencari. Namun itu kisah blogger social, lain pula cerita blogger politik.

Bagi blogger politik pro Pakatan Rakyat, inilah kesempatan mereka untuk menabur fitnah dengan berlagak seolah-olah mereka sangat mengenali Puan Sri Ragad Waleed. Berbagai cubaan telah dibuat untuk mengaitkan isteri ketua menteri dengan pesta seks di dunia Arab, seks bebas dikalangan pramugari, isu moral dan sebagainya. Dapat dijangka, akan menyusul berbagai versi fitnah terhadap Puan Sri Ragad.

Hasrat PKR dan PAS cuma satu, demi menjatuhkan maruah dan imej Puan Sri Ragad. Seterusnya meningkatkan persepsi buruk terhadap keluarga ketua menteri Sarawak.

Bagi orang Sarawak, taktik tidak bermoral seperti ini adalah perkara baru dan bagai satu kejutan buat mereka. Namun bagi warga semenanjung, mereka sudah menjangka dan sudah tahu bagaimana liciknya PKR dan PAS bermain dibelakang tabir untuk memfitnah siapa saja demi survival politik.

“Perubahan” itulah candu paling enak untuk menghayalkan rakyat Sarawak yang baru mengenali siapa PKR atau PAS. Mereka ingin membetulkan kesalahan pihak lain dengan cara yang lebih salah, mereka menjanjikan keadilan untuk semua dengan cara yang sangat tidak adil.

PKR dan PAS yang kononnya memperjuangkan hak kebebasan bersuara, namun mereka akan memaki hamun siapa saja yang tidak sependapat dengan mereka. Kata-kata kesat serta provokasi yang tidak bermoral dijadikan modal untuk menjawab kritikan orang lain.

Itukah perubahan yang kita mahu?


Ramai dikalangan ahli politik baru di Sarawak sedang melengkapkan diri dengan kemahiran provokasi, maki hamun dan fitnah. Itulah perubahan yang mereka bangga, dengan mengakui kononnya mereka sudah ‘up to date’ dan berubah. Benar! kita memang sudah berubah, ke satu titik yang sangat kotor. Lihatlah bagaimana usaha PKR dan PAS untuk menabur fitnah terhadap Puan Sri Ragad Waleed Alkurdi.

Ironinya mereka (PKR dan PAS) yang konon lebih taat serta lebih arif tentang agama, memiliki kegemaran yang sangat kotor. Sebaliknya parti DAP Sarawak dilihat tidak berminat dengan isu seperti ini, selain isu ekonomi dan masalah rakyat.

Apakah dengan memfitnah Puan Sri Ragad Waleed Alkurdi serta memaki hamun siapa saja, maka masalah rakyat akan selesai? 

p/s: kritik apa saja, yang penting saya dibayar 2 juta...

7 ulasan:

  1. Salam saudara...

    kebiasaan yang baru inilah yang perlu disesuaikan dengan betul-betul. perlu dihadamkan dengan benar-benar hadam.. sebab struktur geopolitik Semenanjung yang berbeza daripada Sarawak, sebenarnya perlu diberikan perhatian yang sangat teliti... budaya kurang ajar yang dibawa dari Semenanjung ke Tanah Bumiputera Sarawak dan Sabah akan berakar umbi dan seterusnya mencetuskan nilai-nilai moral yang negatif.

    Mungkin ianya satu kejutan bagi warga Sarawak dan Sabah tetapi ianya tidak boleh dipandang rendah kerana Semenanjung juga pernah mempunyai sikap yang sama.... akhirnya apa yang berlaku, itulah yang terhidang sekarang...

    Nak betulkan balik kerosakan, tidak semudah mencapai kebaikan... hasutan agar Sarawak keluar dari Persekutuan, juga semakin hangat biarpun tidak dituturkan secara terus-terang.

    Itu tugas berat yang perlu dipikul biarpun kita sekadar 'DIBAYAR RM2 JUTA'...

    BalasPadam
  2. @cucu tok wan;
    terima kasih atas penjelasan serta sokongan.

    salam perjuangan

    BalasPadam
  3. Salam Tuan, saya dah link dan follow blog Tuan..TQ

    BalasPadam
  4. KEPADA GENG2 PEMBANGKANG -
    LEBIH BAIK NIKAH DARIPADA MAIN BONTOT

    BalasPadam
  5. liwat boleh.. kawen tak boleh... kah kah kah

    BalasPadam
  6. hahaha mereka asyik main bontot sampai tak ingat dunia, Bukan main marah Anwar dapat tahu calon wanita turun di Tenang. Semua calon lelaki takut kena test belakang oleh Anwar kalau nak bertanding??? hahaha

    BalasPadam
  7. PKR ada slogan baru, "liwat tetap liwat" hahaha

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...