Nuff Head

14 Januari 2011

Hassan kata tak boleh ronnie kata boleh....

Ketidaksefahaman dalam isu pekerja islam bekerja di dalam premis jual arak antara Hasan dan Ronnie mencerminkan PKR dan PAS tidak pernah sependapat.Arahan dari Ronnie supaya MPSJ untuk menarik larangan tersebut dengan serta merta tanpa meminta pendapat dari yang pakar dalam hal-hal agama islam.



 Datuk Hassan yang merupakan exco yang menjaga hal ehwal orang islam di Selangor memberikan pendapat yang sebaliknya.Adalah salah, di bawah Seksyen 18 (2) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995, peruntukan dibuat tidak membenarkan orang-orang Islam melibatkan diri di dalam urusan penjualan minuman keras.

 Sudah jelas sekarang yang orang islam tidak boleh berkerja di premis yang menjual arak di selangor.

Adakah takut industri hiburan negeri selangor terjejas dan sekaligus melemahkan ekonomi.Ataupun si Ronnie ni juga peminat ayam.....Hanya Ronnie saja yang tahu...

Tan sri Khalid terus dengan tangan rahmat telah menubuhkan tabung untuk orang islam yang berkerja di dalam industri hiburan? Syabas kepada Tan sri khalid.

Seperti yang di ketahui gaji yang di terima oleh mereka ni amat tinggi.Adakah dapat memberikan bantuan dengan mereka atau adakah mereka yang berkerja dalam industri ini akan dapat menerima gaji yang di berikan.

Adakah adil untuk orang yang tiada kaitan dengan industri ini tetapi tidak di layan seperti mana meraka ini.Ini kah dia program 100 hari pakatan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...