Nuff Head

25 Januari 2011

SARAWAKREPORT BLOG ANTIISLAM DI SARAWAK?

Sejak 20hb Januari sarawakreport telah memainkan 2 artikel yang memburukkan niat atau perbuatan memasuki Islam.

Iaitu artikel-artikel

BN Representatives Hide Their Religious Conversions!

dan

More Crocodile bin Abdullahs…. Exclusive!.

Terlebih dahulu kita semua patut bersyukur di bawah KERAJAAN PENAUNG kita masa ini tidak ada ketegangan kaum di Negeri Sarawak .Kita semua bebas bergaul dengan menghormati agama dan bangsa masing-masing.

Kita semua juga patut berdoa agar keadaan sedemikian dapat berterusan sehingga ke anak cucu kita.Perpaduan sedemikian bukannya dipupuk "overnite" tetapi dengan pengorbanan datuk nenek moyang kita yang terdahulu.

Jadi sama-sama kita hargai perjuang mereka dan teruskan perjuangan mereka demi perpaduan!!

alehkayong BERPENDAPAT , tidak menjadi isu atau masaalah bagi seseorang merahsiakan keislamannya buat sementara waktu demi untuk perpaduan .

Islam bukannya semata-mata terletak kepada PENAMPILAN atau NAMA , tetapi pengamalan perintah Allah dan Sunnah dalam kehidupan harian ,dengan amalan inilah mampu untuk membaiki ahlak dari masa ke semasa menjadi seorang yang berahlak yang mulia.insyallah..

Dan apabila seseorang memeluk islam bukan bermakna beliau menukar bangsa beliau , atau memutuskan hubungan kekeluargaan sedia ada malah amalan-amalan adat bangsa beliau boleh diteruskan selagi tidak bertentangan dengan syarak.

Memang tidak dapat dielakkan golongan pemfitnah seperti SR akan mengambil peluang memainkan isu ini untuk memecahkan kaum-kaum yang berbilang agama di Sarawak ini , sebab kemenangan mereka akan terlaksana cuma dengan perpecahan rakyat Sarawak.!!

Nampaknya penulis SR sengaja membangkitkan isu ini semata-mata untuk memprovakasikan ketegang kaum dan agama di Sarawak.


Pernah di zaman Rasullulah saw , sahabat disyor baginda untuk merahsiakan keislaman mereka diawal pemelukan islam mereka kuatir keselamatan sahabat tersebut.


Seolah-olah jahat dan buruk sangatlah menjadi Abdullah...

"Adakah sarawakreport anti-Islam" ????, adakah sarawakreport "demonize sesiapa yang mahu masuk Islam" ????.

Sama-samalah kita timbang-timbangkan apakah tujuan 2 artikal Sarawakreport di atas..

1 ulasan:

  1. abeh member i iban saratok agama islam, bapak imam masjid lagik.. cemaner.. i think that portal was run by malayan ppl that try to intrude inefficiently

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...