Nuff Head

05 Januari 2011

POLITIK SARAWAK: Penipuan Sarawak Report jadi bahan ketawa

Alangkah besarnya kemaluan, bila maklumat yang selama ini dikagumi dan diharap menjadi modal politik untuk Baru Bian, sebaliknya dijadikan bahan ketawa. Mungkin hanya lawyer seperti Baru Bian atau orang yang bergelar Doktor seperti John Brian saja yang mampu berjaja pembohongan Sarawak report.

Siapakah yang berfikiran waras mampu percaya bahawa agensi perisikan FBI (Federal Bureau of Investigations) di Amerika berada dalam pengaruh Taib Mahmud? Apakah Amerika terlalu bodoh dan miskin, sehingga terpaksa menyewa bangunan dari Taib Mahmud untuk menempatkan agensi rahsia berprofil tinggi seperti FBI?

Inilah dakwaan tidak bermoral oleh mereka yang berpendidikan serta kemaruk ingin jadi ketua menteri Sarawak. Mereka sengaja mengutip dan edit apa saja maklumat demi memfitnah ketua menteri dan keluarga.

Dengan kecanggihan teknologi yang ada hari ini, apakah terlalu sukar dan hebat untuk mengubah suatu dokumen seperti yang dilakukan Sarawak report dan PKR Sarawak?

Apakah anda percaya, jika tiba-tiba saya siarkan gambar Baru Bian sedang berbogel? Seperti juga penyata  dibawah ini, bukankah cukup mudah untuk create atau edit nama siapa saja yang perlu difitnah!

 
Penyata dibawah ini membuktikan betapa terdesaknya sarawak report untuk memfitnah ketua menteri dan keluarga. Penama yang dikatakan adik perempuan Taib Mahmud, bukan saja menunjukkan nama yang salah, ZALEHA BIN BUJANG. Malah 4 digit terakhir (5103) pada nombor IC juga dengan jelas penama tersebut adalah seorang lelaki. 





Apakah Baru Bian memiliki bukti jelas, selain mengutip penipuan dari sarawak report sebagai propaganda politik. Usah menuduh agensi kerajaan tidak adil kerana tidak melayan pembohongan dan penipuan bermesejkan politik. Perlukah Taib Mahmud membuang masa untuk menjawab pembodohan seperti ini?

Bagi rakyat biasa yang tidak ada cita-cita politik, cukup sekadar untuk dijadikan bahan ketawa...

3 ulasan:

  1. yelah bro. bodoh. namapun baru bian. baru je nak blajar berbohong. kira bodoh lg la tu. blajar lah ye baru bian. dgn tok sheikh ko boleh menuntut sampai khatam. dia tu raja bohong yg terkenal seantero dunia. yuran free utk matapelajaran bohong dan fitnah.

    BalasPadam
  2. Benar bulaknya!
    ZALEHA BINTI BUJANG adalah adik kepada ABDUL TAIB bin BUJANG, Ketua Menteri Sarawak Darul Ulu!

    Kalau Baru Bian dan PKR menang pilihan raya negeri nanti, dialah akan ganti Abdul Taib bin Bujang, sebagai Ketua Menteri Sarawak Darul Ulu!

    BalasPadam
  3. Saya pun pernah membaca artikel tersebut dalam Sarawak Report. Jelas sekali Baru Bian.. Bengong (BODOH IN KELANTAN.. Dia sepatutnya jadi LOYAR BURUK..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...