Nuff Head

03 Januari 2011

TERKINI: Bukti penipuan Baru Bian dan Sarawak Report?

Keghairahan serta keangkuhan Baru Bian memuncak setiap kali berbicara tentang laporan sarawakreport.com. Sekaligus menjadikan Baru Bian sebagai politikus yang paling angkuh dalam sejarah politik Sarawak.

Baru Bian dan pengikutnya sering mencabar pemimpin Sarawak agar menjawab laporan serta penipuan yang terdapat dalam Sarawak report. Sedangkan Baru Bian sendiri mengetahui semua data tersebut sengaja diolah dan direka untuk menipu rakyat, serta untuk menanam sentimen kebencian terhadap Ketua Menteri, Pehin Sri Abdul Taib Mahmud.

Memang tidak ada media lain di Malaysia yang sanggup menyiarkan pembohongan dan penipuan dari Sarawak report, kecuali blog Baru Bian, blogger Pakatan Rakyat dan malaysiakini.

Hanya kerana nafsu serakah untuk jadi ketua menteri, Baru Bian sanggup mengguna apa saja sumber maklumat, walaupun terpaksa menipu seluruh rakyat Sarawak. “Orang yang tidak pernah merasa berkuasa memang kemaruk ingin kuasa, setidaknya ingin juga bergelar YB”.

Lebih 41 tahun Taib Mahmud dalam politik negeri dan persekutuan. Bermula dari ahli council negeri, menteri persekutuan dan seterusnya jadi ketua menteri Sarawak, cuma Baru Bian belum pernah rasa jadi YB!

Artikel berjudul “Zaleha – HIDDEN TALENT?” yang disiarkan pada 29 Desember 2010, telah dipadamkan oleh admin sarawakreport.com kerana beberapa pembaca menyedari dan berkomentar mengatakan maklumat tersebut adalah penipuan yang sengaja direka. Para blogger terkenal pro pakatan yang ‘copy-paste’ artikel tersebut pada 30 Desember 2010 turut memadamkan artikel dari blog mereka.

Pada 29 dan 30 Desember 2010, ramai pembaca sarawakreport.com mempersoal data mengaitkan adik ketua menteri (Zaleha) dengan beberapa Syarikat.  Jika selama ini mereka berjaya mengedit penyata Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan meletakkan nama ketua menteri atau ahli keluarga. Akhirnya mereka melakukan kesilapan,  dengan mengatakan ZALEHA BIN BUJANG adalah adik Taib Mahmud.
Bukti artikel dan gambar seperti dibawah;

Kutipan dari artikel "Zaleha – HIDDEN TALENT?"
We can now reveal that a Director and key shareholder of Pembinaan Nomisual Sdn Bhd is Zaleha Mahmud, the Chief Minister/Finance Minister Taib Mahmud’s own sister. The DAP’s Sarawak Leader and Sibu Representative, Wong Ho Leng, told Sarawak Report that he was “shocked” at this information and would be demanding an explanation from the Chief Minister as to why his family member is involved in this important public project.

Zaleha’s interest in the Sibu Flood Mitigation Project – as recorded in the Malaysian Register of Companies
Inilah penipuan yang paling tolol dalam sejarah politik Sarawak


Walaupun Sarawak Report dan gerombolan Baru Bian telah memadamkan artikel tersebut, tapi masih ada  'sundal-sundal' yang tetap setia melacurkannya.   KLIK DISINI atau KLIK DISINI . Untuk membaca satu lagi bukti penipuan Baru Bian dan sarawakreport.com, sila KLIK DISINI.

p/s:  Zaleha bin Bujang... Taib binti Mahmud...kah kah kah

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...