Nuff Head

22 Januari 2011

Akibat angkuh dan pentingkan diri | PKR akan tersungkur di Sarawak

Kata pepatah cina “Jangan membazir air, walaupun berumah di tepi sungai”, kata-kata ini sesuai untuk Baru Bian yang selama ini rancak mempromosi diri sebagai bakal ketua menteri Sarawak. Sudah bersepah disana sini air liur Baru Bian mengatakan beliau adalah bakal ketua menteri Sarawak yang baru.

Siapa sangka semua itu cuma air liur basi yang akhirnya menyebabkan parti SNAP termuntah-muntah, hingga tidak sanggup lagi bersekedudukan dengan PKR dalam kelambu Pakatan Rakyat.

Sebelum ini, Penasihat PKR Sarawak Datuk Sri Daniel Tajim menggesa masyarakat dayak agar kembali bersama SNAP. Gesaan Daniel Tajim bukan sekadar seruan, meskipun mulanya dilihat seolah sandiwara politik. Sebaliknya semakin ramai penyokong yang meninggalkan PKR, kerana lebih yakin dengan komitmen dan proses re-branding oleh pemimpin SNAP.


Perjuangan Baru Bian untuk menjadi ketua menteri Sarawak menemui detik yang cukup sukar, sekalipun beliau meneriakkan cabaran paling angkuh ‘bring it on’ kepada seluruh parti komponen BN maupun SNAP.

Walaupun janji Baru Bian untuk rakyat Sarawak mengalahkan janji dewa dari kayangan, untuk mengembalikan hutan belantara, gunung-ganang, sungai, pokok serta babi hutan jika beliau jadi ketua menteri. Tapi keputusan pemimpin SNAP hari ini seolah menelanjangkan Baru Bian dan PKR dari segala harapan dan ‘kedewaan’ tersebut.

selamat jalan PKR...
 “Angkuh dan pentingkan diri” dua sikap utama kepimpinan Baru Bian yang menyebabkan parti SNAP bosan serta meluat, hingga akhirnya memutuskan hubungan intim dengan PKR. SNAP turut keluar dari Pakatan Rakyat untuk bersama UBF (United Borneo Front) pimpinan Datuk Jeffrey.


UBF adalah gerakan politik baru dari Borneo yang tidak mendukung cita-cita Anwar Ibrahim untuk ke Putrajaya, sebaliknya cuma untuk memastikan hak rakyat Sabah dan Sarawak dipertahan dengan adil dan saksama.


2 ulasan:

  1. what the fuck is so good about you minority melanau? you are worth only in sarawak and you will never be able to survive in this world if we are playing on a level playing field.

    BalasPadam
  2. "Anonymous said...
    what the fuck is so good about you minority melanau? you are worth only in sarawak and you will never be able to survive in this world if we are playing on a level playing field....."

    Don't be too sentimental bro.... being racist can't make good of being a majority race!

    if I may ask you too, "what the fuck is so good about you majority race, all but STUPIDS lots?????" dalam batu pun Melanaus bole hidup, ini kan pula hidup bersaing bersama Anonymous dari kaum yang majority!

    At least we are proud to be MELANAUS, the only RACE in this whole WORLD found only in Sarawak!

    keeeh...keehhh keehh...!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...