Nuff Head

29 Januari 2011

PAS tidak Tenang, peluang makin tipis…

tak tenang pak!!!  tak tenang...

Fatwa demi fatwa, ceramah demi ceramah serta sumpah seranah yang mewarnai pilihan raya DUN Tenang, Namun beberapa penganalisis menjangkakan PAS tidak akan 'tenang'.

Mengimbas kembali kenyataan Presiden PAS Haji Hadi sewaktu hari penamaan calon  PRK Tenang. Haji Hadi mengatakan peluang PAS cuma 40% untuk memenangi kerusi Tenang. Mungkin firasat inilah menyebabkan badi tidak ‘tenang’ melanda kem Pakatan Rakyat.

PAS mungkin tidak pernah kalah jika bertanding ubat kuat seks atau ubat pembesar zakar, lihat saja di blog PAS atau portal Harakah. Tapi untuk meyakinkan rakyat tidak semudah mempromosi ubat kuat, bahkan peluang PAS untuk menang kerusi DUN Tenang semakin menipis.

Baca kutipan dibawah:
Jentera PAS masih gagal menembusi kubu kuat Umno di perkampungan tradisi dan FELDA

Merujuk kepada dapatan kajian juga, jentera PAS di Tenang kali ini cukup agresif dalam siri-siri kempen dan ziarah rumah ke rumah. Dengan menyasarkan undi wanita dan kakitangan kerajaan terutama nya guru, tema Cikgu Mala dilihat signifikan dalam strategi kempen PAS. Namun, berdasarkan maklum balas responden di perkampungan tradisi sekitar Kampung Tenang, Pekan Ayer Panas, Kg Redong, tidak berlaku anjakan ketara paten sokongan di sana.

Jentera PAS/PR juga dilihat belum mempunyai kekuatan untuk mengubah pendirian politik golongan peneroka FELDA, namun terdapat sedikit sinar harapan terutama generasi kedua FELDA yang mempunyai pendirian politik rasional untuk memilih Pakatan Rakyat.

Baca selanjutnya KLIK DISINI

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...