Nuff Head

29 Oktober 2010

VIDEO : Bukti PAS pejuang tanah rakyat?

Jangan disanggah kata-kata PAS, takut nanti dicampak ke dalam neraka. sebab hanya PAS yang mampu menghantar kita ke syurga?

PAS sanggup ke Sarawak berbohong dihadapan masyarakat peribumi, mengatakan mereka adalah pejuang hak rakyat dan bumiputra. Tapi, apa yang terjadi Galas (Kelantan) cukup untuk memberi jawaban bagaimana tanah Orang Asli dirampas.

Tindakan Orang Asli menghalang jentera pilihanraya PAS memasuki kawasan mereka kelmarin, adalah satu gambaran serius tentang apa yang telah PAS lakukan terhadap masyarakat Orang Asli selama ini. 

Apakah itu membuktikan PAS atau 'Pakatan' adalah pejuang tanah rakyat? sepertimana yang mereka selalu laung-laungkan dalam ceramah dan pidato.

Sejarah telah membuktikan, seorang yang gemar berpidato, memang gemar berbohong, kerana memang itulah kemahiran mereka...

 ini angkara siapa?




Bantulah PAS, untuk menghabiskan duit rakyat dengan berceramah dan berbohong ke seluruh negara.
atau kita ada pilihan...???

5 ulasan:

  1. dayak baru mempersoalkan perimeter survey tanah ncr.

    BalasPadam
  2. maki hamun budaya parti pembangkang DAP,PKR dan PAS.

    BalasPadam
  3. mengapa dipersoalkan bangsa ketua menteri sarawak sekiranya politik pembangunan beliau memberi impak positif kepada ekonomi dan keadaan politik di Sarawak.

    BalasPadam
  4. bloggers bukit tunggal dan dayak baru pro kepada pakatan pembangkang sedangkan permasalahan bangsa adalah disebabkan sikap bangsa itu sendiri.berapa banyak tanah NCR bumiputera telah bertukar tangan kepada bukan bumiputera?.rujuk dgn jabatan tanah dan survei untuk statistik.adakah ini salah ketua menteri yg berbangsa melanau?

    BalasPadam
  5. Salam...

    Sudah2 la nak kaitkan KM dalam hal tanah NCR ni. Bak istilah yang selalu digunakan oleh PKR "Tak ada Otak", bukan hanya Bumiputera bukan Islam sahaja mengalami masalah tanah ni sebenarnya tapi semua. Kenapa nak salahkan seorang sahaja hanya kerana kita dengar dari "Parlimen Kedai Kopi" yang banyak kelentongnya tanpa ada bukti. Sebenarnya banyak tanah yang kena jual oleh org2 kita disebabkan banyak faktor.Semuanya nak "DUIT SEGERA". Jangan nak nafikan. Bangsa lain sanggup labur duit utk beli tanah dengan harga murah lps tu nak salahkan KM. Lawak-lawak...
    Bukannya nak sebelahkan KM tapi kalau ada otak, fikir2kanlah...

    abang...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...