Nuff Head

16 Oktober 2010

Azmin, Zaid, Mus bertumbuk

Persaingan merebut jawatan nombor dua PKR adalah pertandingan tiga penjuru membabitkan naib presiden parti itu, Azmin Ali, ketua Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim dan ketua Perak Mustaffa Kamil Ayub.
Azmin yang juga adalah ketua Selangor, merupakan calon pertama mengemukakan borang penerimaan pencalonan manakala Zaid pula mengesahkan bahawa beliau akan bertanding menerusi blognya."Pada tepat jam 11.05 pagi tadi, dengan penuh keinsafan(kerana menipu calon lain), saya menerima pencalonan sebagai timbalan presiden.

Zaid kemudiannya  wakil untuk mengemukakan penerimaan pencalonannya. (zaid ni pun ,satu masuk je parti terus nak jadi orang no 2,).

Datuk Zaid Ibrahim yang tiba kemudian, dalam ucapannya berkata ahli parti perlu diberi kesedaran terlebih dahulu sebelum parti bercakap tentang perubahan dan transformasi.(nak corner dulu ke zaid)


Mustaffa Kamil Ayub  menyerahkan borang tawarannya itu kira-kira jam 12.50 pagi di ibu pejabat parti."Saya tawarkan diri untuk berkhidmat dengan parti kerana saya yakin demokrasi ada dalam parti.(yelah tu sampai baling kerusi)

"Saya akan meneruskan agenda kepimpinan dan kekuatan dalam parti sehingga ia terus diyakini," katanya dalam ucapan selepas mengemukakan penawarannya.(boleh percaya ke,bekas setiausaha sulit kepada TPM)

Pencalonan

Presiden

Dr Wan Azizah Wan Ismail

Timbalan presiden


Azmin Ali
Zaid Ibrahim
Mustaffa Kamil Ayub

Naib presiden (4 jawatan)
Abdullah Sani Abdul Hamid
Ansari Abdullah
Baru Bian
Dominique Ng
Fuziah Salleh
N Gobalakrishnan
Jimmy Donald
Jonson Chong
S Manikasavagam
Mansor Othman
Mohd Yahya Sahri
Nurul Izzah Anwar
R Sivarasa
Suresh Kumar Ramachandran
Tian Chua
Dr Xavier Jayakumar
Yusmadi Yusoff

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...