Nuff Head

31 Oktober 2010

Ahli Pas yang melampau!!!!!!


Oleh Spy Leman.
Dah menjadi kelaziman bagi pengikut-pengikut PAS untuk mempolitikkan apa saja demi kepuasan nafsu ketaksuban mereka. Tak kiralah samaada yang dipolitikkan tersebut boleh diterima logik akal ataupun tidak, ia tak menjadi masalah bagi puak PAS ini.
Hanya satu yang ada didalam pemikiran para pengikut PAS, iaitu untuk menunjukkan serta membuktikan sifat wala’ mereka terhadap parti cap bulan.
Di pilihanraya kecil DUN N45 Galas ini, Spy banyak melihat bukti-bukti ketaksuban melampau PAS yang jelas ditonjolkan. Ada pengikut PAS yang secara terang bertakbir tak kira masa dan tempat bagi menunjukkan dia adalah ahli PAS, dan ada yang tanpa segan silu memperalatkan anak kecil untuk menjulang bendera cap bulan.
Sambil melihat perilaku pengikut-pengikut PAS ini, Spy juga terfikir bagaimanakah nasib dan masa depan anak-anak kecil yan berbapakan pengikut jumud PAS ini. Spy cuba bayangkan keperitan anak-anak kecil ini yang terpaksa menahan terik matahari demi memenuhi kehendak politik bapa mereka.
Ada juga yang terpaksa membiarkan tubuh kecil mereka dijadikan pelindung matahari untuk memayungi kepala jumud bapa mereka yang dah dikuasai ketaksuban terhadap parti yang kononnya lebih isle dari yang lain.
Spy juga cuba membayangkan bagaimana “tensionnya” jiwa anak-anak kecil ini yang dipaksa untuk hadir ke majlis yang amat asing bagi mereka. Dikala sepatutnya anak-anak kecil ini bermain riang dihalaman rumah bersama rakan-rakan, dengan tanpa kerelaan pula mereka telah dipaksa untuk menjadi “tukang pegang bendera cap bulan”.
Amat malang sungguh nasib anak-anak kecil yang berbapakan pengikut taksub PAS ini semua. Disebabkan kejumudan bapa-bapa mereka, zaman riang kanak-kanak ini terpaksa dikorbankan hanya semata-mata untuk memenuhi seruan jihad yang menjanjikan “sekeping tiket ke syorga” kerajaan PAS.
Apalah dosa anak-anak kecil ini semua sehingga diheret masuk ke medan haprak politik negara? Mengapalah anak-anak kecil ini dipergunakan bagi melampiaskan nafsu songsang politik gampang bapa-bapa mereka di Galas ini?
Mengapakah sampai begini ceteknya akal para pengikut PAS?
Bagi Spy, inilah yang dimaksudkan dengan sifat jumud kepartian tak kira masa dan tempat yang ada didalam PAS. Inilah bukti bahawa ahli-ahli PAS telah mengamalkan assobiyah kepartian yang melampaui imaginasi kemanusiaan.
Wala’ dan taksub melampau sebeginilah yang mendorong mereka menggunakan apa saja termasuklah anak-anak kecil sendiri sebagai “hamba politik” untuk kepuasan sendiri.
Mungkin bagi pengikut tegar PAS ini, hanya PAS yang mampu menyelamatkan ummah hinggakan mereka sanggup berbuat apa sahaja demi perjuangan politik haprak tersebut.
Jika anak sendiripun sanggup dijadikan galang ganti demi politik, apa lagi yang boleh kita harapkan dari manusia-manusia sebegini?
Spy Leman melaporkan dari rumah penjaga landasan, Stesen Keretapi Gua Musang, Kelantan.

8 ulasan:

  1. mereka diajar dan dididik supaya menjadi pemimpin 1 hari nanti yang tak makan duit rakyat macam BN

    BalasPadam
  2. Oh tidak,
    tajam betul nujum oh tidak.sampai BN yang makan duit rakyat pun dia tahu,kenapa tak lapor kepada anwar,boleh ia bawa kat UN.

    jangan main hentam tanpa bukti fitnah jadi nya.

    BalasPadam
  3. Ianya juga diajar agar dewasa nanti bergulingan diatas jalan raya kerana berdemostrasi... tak gitu pok nik

    BalasPadam
  4. Duit kutipan untuk mangsa Memali sapa yang makan??
    Duit kutipan saham Kohilal sapa yang makan??
    Duit kutipan sewaktu ceramah PAS sapa yang makan??
    Semua tu duit kutipan dari rakyat.
    BN yang makan ka atau pun pemimpin-pemimpin PAS yang dikatakan pemimpin Islam sejati tu yang mengketedarah semua duit-duit tu??

    BalasPadam
  5. Oh tidak,

    Wan Ismail boleh jadi jutawan hanya dengan menjadi ADUN ke? Mana datang harta tu. Jangan hanya hidu tahi orang di seberang jambatan, tahi dalam hidung sendiri tak leh bau...

    PAS memang bodoh.

    Ambo - Tok Sir Ko Pah Doh, mati nanti boleh Padoh!

    BalasPadam
  6. Salam,

    dan diajar sebat dan rembat apa kerajaan buat untuk tingkatkan hidup rakyat macam KPLI, rumah pprt, quota masuk U.

    kemudian kutuk balik kerajaan yang buat baik tu.

    BalasPadam
  7. anak anak pas tak diajar makan rasuah tapi diajar minta sedekah supaya penuh kantong pemimpin

    GELI GUA

    BalasPadam
  8. di ajar untuk menjadi kurang ajar sebenarnya,

    anon di atas tunjukn bukti lah kalau berani
    kita tgk siapa kena hehehh..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...