Nuff Head

24 Oktober 2010

PKR Anwar dan PAS Ahmad Sabu dikelentong DAP Miri

Ke Mana Pergi 10000 Penyokong PKR di Miri?

MIRI- Pemimpin Majlis Tertinggi PR semua menanti dengan penuh kesabaran ke mana perginya penyokong kuat mereka? Dr Teo menjanjikan 10000 kehadiran penuh untuk menyambut kedatangan Anwar Ibrahim dan Ahmad Sabu di Miri.  Ia sempena Pelancaran Jentera Pakatan Rakyat dan memohon bantuan untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil di Sabah dan di Kelantan.  


Kehadiran cuma 300 orang merupakan sesuatu yang tidak dijangkakan oleh Anwar dan Ahmad Sabu.  Mungkin penyokong PR yang lain telah sedar setelah melihat perubahan yang tidak membawa kemajuan di Selangor, Penang dan Sibu.  Ini membuatkan mereka tidak berminat untuk menyokong PR yang menipu rakyat.

Lagu mahukan perubahan berkumandang tetapi adakah perubahan ke arah kemajuan yang dijanjikan apabila bersama PR?  Perubahan yang boleh membawa maksud ke arah kemajuan dan juga perubahan ke arah kemunduran seperti yang telah dijanjikan di Sibu? 

Ahmad Sabu dengan bangganya memberitahu mereka yang hadir bahawa tabung kutipan untuk menghadapi pilihan raya sedang diedarkan.  Ke manakah perginya duit pasir dan duit judi mereka?  Begitu tamak mereka ini sehingga sanggup lagi menipu rakyat Sarawak yang hadir bahawa mereka memerlukan dana.  



Kononnya dia berjaya mengekalkan kerusi beliau hanya berbekalkan RM70 sahaja hasil kutipan daripada ahli-ahli PR.  Tabung pungutan diedarkan untuk mengutip bantuan bagi menghadapi PRK di Sabah dan Kelantan. Kalaulah betul RM70, dapatkah 'maintain' pipi sedemikian?

Anwar Ibrahim berucap dengan isu yang sama antaranya naik teksi nak pergi Putrajaya, nasib baik tak bagitau dia ikut Din Puduraya.  Dia juga nak kumpul masalah orang Sarawak untuk dibentangkan di Parlimen kelak.  Agaknya Anwar tidak sedar borang yang diedarkan dalam bahasa Cina sahaja.  Kesian mereka ini entah apa yang hendak ditulis, agaknya nak mintak tukar borang di bawah ke dalam bahasa Melayu atau bahasa yang boleh dibaca.


Inikah pakatan rakyat di mana keistimewaan bumiputera akan disama ratakan dengan menggunakan bahasa Cina selari dengan negara China yang jauh lebih banyak penduduknya di seluruh dunia?  Atau Anwar sedar orang Cina yang banyak tidak puas hati di Malaysia dan borang ini untuk mereka mengemukakan masalah kepada hero baru perubahan?

MP agak terkejut apabila terdengar ada penyokong kuat yang hadir terkejut apabila Ketua Menteri tidak hadir.  Tentunya mereka telah ditipu oleh PR atau yang dimaksudkan Ketua Menteri oleh PR adalah DAP - Chong Chien Jen dan Ketua Menteri PKR - Baru Bian?


Begitu banyak penipuan dan pembohongan di majlis tersebut sehinggakan MP tidak sanggup mendengar penipuan demi penipuan lain yang dikemukakan.  MP hanya mampu berfikir sejenak.  Kalau Anwar mahukan perubahan, dia sendiri patut menyedari penipuan tidak akan memberi hasil yang lama. 

Jangan hanya pandai menyalak sahaja, lakukanlah sesuatu.  Gunakanlah kuasa yang diberikan untuk membaikpulih tahap kehidupan Rakyat dan jangan cuma omongan kosong.  Rakyat Sarawak sudah sedar pakatan rakyat tidak tulus dan murni, mereka hanya akan menjadi boneka DAP.  Tunggulah sampai tahun depan, bukannya nak bertambah bilangan keahlian malah semakin menurun bilangan mereka.  Mereka yang masih menanti akan terus menanti.


Menanti bersama untuk perubahan ke arah kemajuan?


7 ulasan:

  1. Gelaran Al Jub pada Nuar di berikan oleh Mat Sabu dala ceramah-ceramah dia dahulu. sekarang dah berceramag bersama Al Jub pulak. Mana rakyat nak percaya?

    BalasPadam
  2. beginilah wajah2 pengkhianat bangsa dan negara.padahal mereka lah perompak hak rakyat. duit banyak puak2 ni. siapa percaya pada mereka memanglah mereka tak guna akal yang ada. jauhkan dari puak2 ni

    BalasPadam
  3. Sarawak,Bumi Kenyalang.Jangan biarkan Si Peliwat Tua Tegar mengganggu gugat kesejahteraan bumimu.Cukuplah onar yang telah dibuatnya di Semenanjung.

    Senang2 na minta derma kat orang....

    BalasPadam
  4. Mat Sabun telah pun merelakan juburnya diliwat oleh al-juburi...dulu dia yang beri gelaran al-juburi, sekarang anwar balas dendam dengan meliwat juburnya pulak..padan muka korang berdua....

    BalasPadam
  5. aljub tengah pening sangat2 tuh...sampai pakai bende yang kat leher dia pon terbalik...kak wan taj ikut pi Miri ka?atau da takdak cofee boy bagi tolong betulkan....kaaaasihaaan!!!!

    BalasPadam
  6. jawapan kepada melanau blogger & friends;

    kenapa gambar2 anda tidak di enlarge? kenapa ambil gambar semasa bukan pada masa kemuncak sambutan pimpinan hadir? adakah ini hanya untuk menampakkan sambutan majlis PR kurang sambutan?

    kesian sekali, anda hanya ingin mmengaburi mata pengunjung blog anda dengan gambar2 yg terpilih sahaja?

    anda ada di lokasi sepanjang masa.. pada hal anda tahu kebenaran nya? kenapa gambar diambil pada jam 12.00 tghari? pada masa itu pimpinan telah habis berucap, berehat dan ada pertemuan bersama pimpinan negeri..

    mana gambar ceramah sebelah malam nya pula? kenapa tidak di post?

    BalasPadam
  7. P = parti
    K = klentong
    R = rakyat

    skg dh pkai rambut palsu pulok...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...