Nuff Head

24 Oktober 2010

DARI MIRI : Majlis di Miri memalukan Anwar dan Pakatan

Hati mana yang tidak malu, jika sebelum ini sudah kelelahan mencanangkan di media tentang  sokongan yang luar biasa, dan ribuan rakyat sedang menunggu kehadiran mereka di Miri.  

Apa nak dikata, bila kebenaran sudah berbicara. Malah seperti mencampakkan kemaluan diatas jalan raya...

Majlis di Miri kelmarin, bukanlah suatu yang mengembirakan bagi Anwar serta pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat.  Tidak seperti dijangka, akan meriah dengan jerit pekik para penyokong. Ucapan Anwar juga agak hambar dengan intonasi suara yang mengendur, cuma janji yang meleret-leret.
Wajah sebal dan muka tebal: Anwar, Wong Ho Leng dan Baru Bian

Dr Michael Teo menyorok dibelakang Anwar, mungkin malu kerana mengumumkan 10,000 akan hadir...

Mat Sabu tetap gebu, Tapi semuanya nampak stress..


Kenapa blog-blog penyokong Pakatan tidak membuat sebarang liputan tentang perjumpaan di Miri?, lebih mengesankan media-media mereka seolah tidak berminat untuk mengulas tentang majlis tersebut. sedangkan sebelum ini suara-keadilan.com dengan megah menjangkakan 10,000 akan hadir di majlis pelancaran tersebut.

Apakah yang sudah terjadi?

Majlis kelmarin yang disebut sebagai "Pelancaran Jentera Pakatan Rakyat" sepatutnya penuh makna buat penyokong Pakatan. Sebaliknya mengundang "kemaluan" yang amat besar buat Anwar, Mat Sabu, Baru Bian, Wong Ho Leng, Michael Teo dan seluruh penyokong fanatik mereka di Sarawak.

Sekumpulan penyokong Pakatan yang ditemui melahirkan rasa kesal dengan kehadiran penyokong kurang  dari 300 orang. Itu pun ramai yang pulang awal setelah menikmati hidangan yang disediakan.

ironis sekali, kehadiran seorang 'perdana menteri' disambut begini...

Apakah mereka takut kerana ancaman 'Gerakan Anti-Liwat'? ataupun selepas ini mereka mengatakan majlis tersebut telah disabotaj oleh pihak tertentu di Sarawak?

inikah yang dikatakan 10,000?

mari kita hitung..

 10,000 orang sedang mendengar ucapan Anwar...

Disebabkan majlis di Miri telah menempah 'kemaluan' yang cukup besar, Anwar dihadapan pihak media  berkata; "...majlis di Miri adalah dalam rangka lawatan ke Batu Sapi". Satu lencongan yang sudah dijangka.

p/s: lagi berita hangat akan menyusul, setelah saya menikmati mee kolok bersama orang PKR.

6 ulasan:

  1. Anwar, muka dah tak berseri!

    BalasPadam
  2. wow..banyaknya orang..ke banyaknya hantu? Aku rasa 10 ribu hantu kot dia orang cakap in the first place..he..hee..PR SIAL

    BalasPadam
  3. Majlis Anwar di Miri petanda Pakatan Rakyat Sarawak tidak diterima di Sarawak ......... agak selepas ini kat mana lagi Anwar nak buat perjumpaan di Sarawak?

    Sama-sama kita fikirkan ... agaknya mungkin kat Belaga atau Bakun. Rasanya kat situ sesuai. Nanti, ramai penduduk Penan akan menyambut Anwar dengan sumpit.

    Kita rakyat Sarawak cadangkan Anwar buat perjumpaan kat Belaga. Baru ada kelas.

    Atau paling bagus, lepas ni jangan datang terus ke Sarawak.

    BalasPadam
  4. nampak sangat muke si nuar tu cam...bukannye tak berseri..seri ntah jatuh kat mane ntah...baik tak payah buat gathering la PKR, DAP & PAS nie..menghabiskan duit sendiri je...

    BalasPadam
  5. jgn marah orang melanau. kelak kenak amok padan muka.
    benar jua koh. muka anwar macam muka orang banyak dosa. persan kita orang2 pkr. suroh anwar makay fair & lovely sak ceria sikit macam muka ayahda tiap. hummmmmmmmmmm....................

    BalasPadam
  6. nasib orang pembangkang.... mun sidak sik terkangkang, kita boleh jadi telentang.... sik sidak ya ada sokongan... tapi kita jgn lupak... apa jd di sibo....?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...