Nuff Head

24 Oktober 2010

Kenapa Pakatan Rakyat kibar bendera PAS dan DAP di Miri?

Di sebalik kelambu PKR

 23 Oktober 2010 Sabtu.

MIRI - Setelah selesai melancarkan jentera pakatan rakyat dan mengutip sumbangan, Anwar telah meminta golongan remaja untuk berdialog dengannya.  Mereka yang dipilih rata-rata pemuda belasan tahun. Apa agaknya hendak dibincangkan oleh Anwar dengan remaja lelaki ini?  Memang sah otak kuning!! Kita tak cakap pun korang dah pandai buat persepsi. 


Ada juga golongan kaum wanita yang ingin turut serta untuk berdialog dengan Anwar tetapi tidak diendahkan.   Sebaliknya mereka disuruh beredar ke khemah lain.  Sementara itu, giolongan wanita Orang Ulu dibenarkan unutk berjumpa dengan Ahmad Sabu. Adakah disebabkan ahli  yang hadir semua tidak mengetahui mengenai latar belakang Anwar dan Ahmad Sabu. atau sengaja diupah untuk memeriahkan sambutan  Ada juga yang pelik disebabkan dalam sejarah politik, Ahnad Sabu yang menggelarkan Anwar al juburi suatu ketika dahulu? Kenapa kini sudah berubah cita rasa?

Mereka yang hadir turut digesa untuk mengisi borang memo untuk memantau masalah di Sarawak. Pakatan Rakyat juga berjanji melalui perwakilan mereka untuk menyuarakan memo-memo ini kepada Perdana Menteri.  Terdapat golongan yang merungut kerana tidak faham tulisan Cina.

Beginikah persediaan DAP sebagai tuan rumah?  Kalau sudah menjemput tetamu kenapa tidak melayan seperti tuan rumah yang elok?  Apa salahnya mencetak dalam bahasa Malaysia atau bahasa Inggeris kerana rata-rata yang hadir faham bahasa selain daripada bahasa Cina.  Mungkin upah mereka ini lebih murah daripada mengupah ahli DAP yang sentiasa mahukan sesuatu daripada setiap perbuatan mereka?


Khabarnya juga mereka ini diupah untuk membuat persembahan sempena menyambut kedatangan Anwar ke Miri.  Ada juga yang merungut kerana tidak diberikan makanan setelah selesai persembahan.  Pada masa yang sama Ahnad Sabu yang baru sahaja elancarkan kutipan wang sumbangan daripada ahli pakatan rakyat.  Ada yang bermasam muka kerana mereka diupah untuk datang dan sekarang terpaksa pula untuk menyumbangkan kembali wang tersebut untuk membantu Galas dan Batu Sapi.  Beginikah cara pentadbiran mereka? 

Kalau Dr Teo yang mampu memiliki rumah sebesar mahligai, kenapa pula rakyat yang hadir diminta menghulurkan sumbangan?  Ke manakah hasill pasir di Selangor?  Adakah sudah digunakan untuk kemewahan ketua-ketua PR?   Berapa agaknya kos membina rumah seperti Dr Teo ini?



Tidak lama selepas itu datang sebuah kereta mewah yang popular di Eropah dan barat ,milik pemimpin pakatan rakyat, hadir untuk berjumpa Anwar dan Ahmad Sabu.  Agaknya kalau kereta ini disumbangkan ke dalam tabung maka cukuplah belanjawan mereka untuk berkempen di Galas dan Batu Sapi.  Hanya Ahmad Sabu yang beriya-iya untuk mengemis wang rakyat kerana PAS akan berhentam di Galas yang kononnya sewa rumah telah melonjak naik disebabkan PRK.   Inilah gambar kereta , memewah yang patut disumbangkan untuk memenangi pilihan raya kecil di Galas dan Batu Sapi.  


Penduduk di sekitar Jalan Tanjong apabila ditanya kenapa tidak menyertai perlancaran jentera pakatan rakyat, menjawab dengar nama Anwar mereka lari lintang-pukang.  

Sebelum ini kita dengar berlaku semasa Azmin Ali tiba di Kota Samarahan beberapa hari yang lepas, sekarang ini terjadi pula apabila Anwar tiba di Miri. 

Patutlah bendera PAS yang dikibarkan supaya penduduk Jalan Tanjong berani keluar untuk menyertai perlancaran jentera pakatan rakyat tersebut.  Kalau bendera PKR nescaya tiada siapa yang berani masuk ke kawasan rumah Dr Teo sebab takut dijuburi.

2 ulasan:

  1. KANTOI DAH KAU MENIPU!!!!!

    GAMBAR LAST TU KAU FOKUS KAT BENDERA PAS TANPA X SEDAR BENDERA PKR TERGANTUNG DEKAT PAGAR

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...