Nuff Head

22 Oktober 2010

PROJEK WARISAN MERDEKA TIDAK GUNA DUIT PR DAN RAKYAT!!

Memang hebat diperkatakan tentang pembaziran projek ini .
Isu ini disemarakkan oleh pihak pembangkang dimulakan oleh DAp kemudian disambung oleh seperti biasalah orang-orang bangsa alehkayong di Sarawak ni.

Mereka bangkang sebab macam-macam , projek ni guna duit PAKATAN RAKYATlah , duit Rakyatlah dan macam-macam lagi.Aaa ada alasan lain paling menarik yang diberikan oleh Teresa KoCk untuk menghalalkan penentangannya ialah, pembinaan menara berkenaan akan menyebabkan kesesakan lalu lintas yang sangat teruk kepada penduduk kota.ini yang dikatakannya melalalui blog berbahasa cina beliau klik


Tapi walau apa pun saya bersetuju bahawa pembinaan menara berkenaan akan menaikkan saham-saham PNB. Sekaligus pada masa yang sama, turut memberikan keuntungan kepada para pemain dalam semua Amanah Saham yang diterbitkan oleh Permodalan Nasional Berhad yang rata-ratanya adalah Melayu. Pada masa yang sama, kewujudan menara 100 tingkat milik PNB itu juga akan meningkatkan penguasaan ekuiti dan hartanah di tengah-tengah segitiga emas Kuala Lumpur kepada Bumiputera (sama ada Islam atau bukan Islam).

ini yang diorang tak nak!!! berita lanjut ....
pendedahan lanjut THE FLYING KICK

Permodalan Nasional Berhad (PNB) menjelaskan projek Warisan Merdeka yang merangkumi menara 100 tingkat yang akan dibangunkan di ibu negara, tidak menggunakan wang kerajaan atau dana pelaburan saham amanah yang diuruskannya.

Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan PNB, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman, berkata PNB akan membangunkan projek itu menggunakan dananya sendiri atau mendapatkan pinjaman bank jika kadar faedah menarik,
selain menjana dana di pasaran modal.
“Dana bagi tujuan membangunkan projek ini adalah daripada portfolio yang berlainan. Ia adalah daripada keuntungan operasi kami sejak 30 tahun lalu. Ia tiada kaitan dengan dana saham amanah bernilai RM115 bilion yang diuruskan PNB,” katanya pada taklimat mengenai projek Warisan Merdeka kepada editor kanan media di sini, semalam. untuk berita selanjutnya Berita Harian online.

6 ulasan:

  1. harap-harap semua mendapat untung

    BalasPadam
  2. Agak2nya kalau Vincent Tan ke, Ananda ke atau Lim Co yang buat cadangan DAP tak bising kot.

    BalasPadam
  3. lain kali jadilah mcm Nik Ajis 20thn memerintah sebiji masjidpon tak pernah buat... keh3...

    BalasPadam
  4. Puak2 nih kena ingat sejarah PUTRA JAYA.. dalam paya! Kalau PAS perintah, diorang nak lelong! sekarang lihat Putra Jaya, pembangunan sekeliling, keindahan, kepesatan, peluang pekerjaan..anak puak2 PAS/PKR/DAP/Hindraf ramai yang bekerja di situ! Sebab tu Puak2 PR jadi Gila!..16 September! nak berumah di Putra Jaya..sampai sekarang tak dapat..sebab tu makin melalut-lalut jadi mereka nih!!!

    Tentang Menara Warisan tuh, mereka acah jer! kalau bernasib baik projek tu berjalan cepat..mereka berangan nak rampas! Mulut kata lain..dalam hati lain..bukan tak tahu perangai puak2 Pembangkang malaysia!!!! Masa lepas budget semua OK, Bagus..lepas tu, bila balik ke kem masing-masing...kita serang semula.. sebab mereka ni tongong..tak ada idea on the sport! tu jadi rumah siap pahat berbunyi.. komplen..komen..kritik no 1! buat kerja bukan tahu!

    BalasPadam
  5. "Permodalan Nasional Berhad (PNB) menjelaskan projek Warisan Merdeka yang merangkumi menara 100 tingkat yang akan dibangunkan di ibu negara, tidak menggunakan wang kerajaan atau dana pelaburan saham amanah yang diuruskannya.

    Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan PNB, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman, berkata PNB akan membangunkan projek itu menggunakan dananya sendiri"

    Kalau projek tu dilaksanakan oleh PNB tanpa menggunakan duit rakyat: Mengapa Pm Najib begitu bodoh sekali memasukkan dlm baje 2011......?????!!!

    BalasPadam
  6. tanpa nama 3:50

    kepala lembu , jadi maksudmu mu tak puashati lah , tak guna duit rakyat??????????????????..Najib tu tuhan ke?mu tu malaikatkah?????mu lah jenis orang yang suka pecahbelahkan rakyat msia!!!!!!!!
    bila pembanggunan dilaksanakan mu dan anak2mulah yang akan guna sepenuhnya..dasar tak malu!!!!mu belum rasa diliwat lagi , mu cakap laa apa mu nak.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...