Nuff Head

24 Oktober 2010

Sabu dan Nuar sempat mengemis di Miri ...

Rupanya kehadiran Mat Sabu dan Anwar di Miri cuma untuk mengemis?  Bila penyokong dan rakyat yang hadir di majlis "Jentera Pakatan Rakyat Miri" dipesan agar menghulurkan bantuan untuk tabung pilihanraya.

Beberapa kali Mat Sabu berpesan pada rakyat Sarawak yang hadir agar "berjuang bersama" Pakatan Rakyat dengan mengisi tabung kutipan yang sedang diedar. 

Malah Anwar yang 'megah' mengatakan rakyat Sarawak sudah parah dan papa kedana, turut mengingatkan hadirin agar membantu  tabung kutipan pilihanraya Sabah dan Kelantan.

Ironisnya, wajarkah mereka mengemis dari orang yang lebih miskin? Benarkah itu caranya untuk membantu rakyat?

ini rumah Dr Teo, ketua PKR Miri

Ada sesiapa berminat menderma untuk Dr Teo? atas alasan PKR akan membantu rakyat. Siapa sebenarnya yang patut dibantu, rakyat atau pakatan?


Ini baru rumah Dr Teo, belum lagi rumah dan kekayaan Anwar. Dengan mempersoal kekayaan ketua menteri Sarawak dihadapan rakyat, Apakah sumber kekayaan serta kebejatan Anwar akan tertutup?

Dalam ucapan di Miri kelmarin, Mat Sabu cuba memperbodohkan penyokong dan rakyat Sarawak dengan berkata beliau mempertahankan kerusi dengan hanya RM70 hasil kutipan dari ahli-ahli Pakatan. benarkah dengan RM70 boleh bertanding pilihanraya? Bagaimana pula dengan deposit sebagai calon.

Untuk Sarawak, perlukah kita membantu pembohong ini untuk mencapai cita-cita peribadi mereka?


2 ulasan:

  1. Habis yang Mat Sabu jadi Lembaga Pengarah Lembaga Air Penang tu free ke???

    BalasPadam
  2. haprak betui aljub dan mat sabun nih ek.dua-dua sebat bini orang....muka tebal tak tau malu,pi mengemis kat bumi kenyalang.malulah oi...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...