Nuff Head

14 Ogos 2010

Pengaruh Yahudi Dalam Masyarakat Dunia

Penyebar Fahaman Yahudi

Tiga nama yang jelas disebut dalam Dokumen ke-IX adalah Karl Marx, Friedrich Nietzsche dan Charles Darwin. Mereka disebut sebagai tokoh berjaya membawa misi yang dikehendaki Yahudi. Kita ketahui juga, antara pemuka tulen Yahudi adalah Karl Marx, Sigmund Freud dan Lenin. Manakala di pihak goyim, termasuk George Bernard Shaw, Rosseaou, Darwin atau Nietzche. Empat nama terakhir bukan berdarah Yahudi, tetapi dipercayai menjadi boneka dan dipergunakan secara sedar atau tidak oleh zionis dalam menjayakan misi mereka.
Shaw, penulis dan ahli falsafah British itu, seorang ahli aktif Kelab Fabian, sebuah persatuan anjuran Yahudi, selain Freemason dan Allience Israelite Universelle. Dalam dunia politik, komunisme atau sosialisme diketahui jelas sebagai pembawaan dakyah atau agenda Yahudi.


Dengan fahaman komunis dan sosialis, mereka menggerakkan agenda revolusi untuk kehancuran dunia dan mengutip laba dalam politik, ekonomi dan sosial. Ini dibuktikan melalui kejayaan revolusi di Russia. Slogan Freedom-equlity-fraternity juga disebar oleh intelektual Yahudi, walaupun ia disampaikan dari mulut bangsa goyim. Perkara ini jelas tertera dalam catatan Protokol Zionis dengan nama mengejek kaum goyim. Dalam jurusan sains politik, Harold J Laski, pensyarah di London School of Economics and Political Science adalah juga ahli jawatankuasa Fabian. Beliau dianggap sebagai rujukan penting bagi pelajar-pelajar dalam bidang sains politik. Beliau sebenarnya adalah arkitek dan pembangun Yahudi dalam merangka teori pemikiran politik goyim. Buku tulisannya dipelajari di sini, Dewan Bahasa dan Pustaka sendiri telah menterjemahkan salah sebuah karya politiknya. Bahkan Lee Kuan Yew suatu ketika dahulu pernah berguru dengan Harold J Laski.


Buku sains politik, The Social Contract, karya Jean Jacques Rousseau yang mengumandangkan idea abad ke-18, persamaan manusia menurut lumrah alam adalah produk Yahudi. Siapakah meniupkan inspirasi kepada Rousseau yang buah fikirannya dalam buku itu didakwa berjaya menyumbangkan peratusan besar faktor penyebab meletupnya revolusi di Perancis tahun 1789 itu? Beliau adalah Dr. Kallen, seorang Yahudi ahli Kelab Fabian.

4 ulasan:

  1. Salam teman seperjuangan,

    Boleh menggunakan Hadith dibawah sebagai asas untuk artikel isu terkini mengenai SUPP:-

    Dari Syadad bin Aus r.a., dari Rasulullah saw., bahwa beliau berkata, ‘Orang yang pandai adalah yang menghisab (mengevaluasi) dirinya sendiri serta beramal untuk kehidupan sesudah kematian. Sedangkan orang yang lemah adalah yang dirinya mengikuti hawa nafsunya serta berangan-angan terhadap Allah swt. (HR. Imam Turmudzi, ia berkata, ‘Hadits ini adalah hadits hasan’)

    BalasPadam
  2. salam ramadhan,
    benar,memang itulah kebenarannya.
    namun disisi lain saya meminati tokoh ini, Karl marx dan Bernard Shaw dalam beberapa hal yg tidak berkaitan keyahudian.
    rasanya tak salah kan?

    terima kasih

    BalasPadam
  3. ada satu pakatan yang menyokong gerakan yahudi dan komunis di negara kita. tak perlu cakap siapa mereka.. mereka ada bantuan yahudi, bantuan ideologi komunisme, bantuan gerakan gerila politik bawah tanah, bantuan dajjal dan banyak lagi.. pendek kata MACAM-MACAM ADA...

    BalasPadam
  4. Salam muda tengah ,
    Terima kasih atas kunjungan dan nasihat saudara.Sesungguhnya tiada keraguaan pada sabdaan Nabi saw dan firmaan Allah Sat.

    Saudaraku al-basri ,
    pendapat saya saudaramu yang jahil ini adalah , setiap 'Ilmu' dan 'Pengetahuan' semua daripada Allah.Kememanafaatan semua dari Allah manakala keburukan dan kelemahan adalah dari diri kita dengan izin ALLAH.
    Jika 'Pengetahuan' dunia berlandaskan 'Ilmu' akhirat MAKA kita akan berada di landasan orang yang sentiasa dipelihara oleh Allah. Wallah hu Alam . :) Semoga Allah pilih kita dalam golongan orang-orang yang di beri petunjuk.

    Apai Ngelai,

    Terus terang saya katakan , saya bersetuju dengan saudara dan ini menimbulkan kerisauan pada diri saya secara peribadi , mengenangkan nasib anak cucu kita kelak jika golongan ini tidak kita halangi.

    Kita tidak boleh biarkan fahaman mereka ini mempengaruhi generasi muda kita.

    Saya juga berpendapat , ini lah golongan manusia yang dimaksudkan oleh saudara Muda tengah dengan hadits yang dikongsi dan disampaikan oleh beliau di atas.

    Semoga Allah beri kemenangan ke atas kita untuk memerangi musuh-musuh Allah.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...