Nuff Head

07 Ogos 2010

JKKK dilatih banteras kemiskinan dan gejala sosial

KUCHING, 6 Ogos 2010-


Anggota Jawatankuasa Kemajuan danKeselamatan Kampung (JKKK) di kawasan Dewan Undangan Negeri Demak lautdi sini akan dilatih untuk membantu membanteras masalah kemiskinan dangejala sosial.

Sehubungan itu jurulatih sukarelawan akan dilantik untuk melatihmereka dalam menjalankan tugas tersebut di bawah program yang dinamakanGerakbumi Demak Laut, kata Menteri Muda Pembangunan Perindustrian Sarawak, Dr AbangAbdul Rauf Abang Zen.

Beliau yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Demak Laut berkatadi bawah program itu, pegawai-pegawai Jabatan Penerangan bakalberperanan sebagai pengurus maklumat.

"Saya yakin menerusi usaha memperkasakan JKKK di seluruh kawasanDemak Laut yang merupakan kawasan transformasi perindustrian di dalambandar raya Kuching, ia dapat mencapai matlamat pengangguran sifarrakyat," katanya kepada pemberita ketika melawat Pejabat JabatanPenerangan Bahagian Kuching/Samaharan di sini Jumaat.

-- BERNAMA
mukapetang: Diharap N5 Demak Laut akan lebih aman dengan tamatnya latihan JKKK dalam menangani jenayah, gejala sosial dan membanteras kemiskinan.  Inikah yang kita impikan selama ini?

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...