Nuff Head

26 Ogos 2010

DAP BIADAP CEMARKAN RUMAH IBADAT MELAYU ISLAM DEMI KAUT KEUNTUNGAN POLITIK




DAP BIADAP CEMARKAN RUMAH IBADAT MELAYU ISLAM DEMI KAUT KEUNTUNGAN POLITIK

Kafir DAP tak bertauliah boleh pulak berucap dalam Masjid?

Masjid Nurul Ehsan, Kg Medan Selangor menolak kunjungan PM untuk berbuka bersama rakyat.

Sebelum itu timbul masaalah kerana kesilapan surat menggunakan letterhead UMNO. Akhirnya Khalid dan Hasan Ali masuk campur dan minta JPM hantar surat. Syarat ditetapkan adalah hanya Imam dan PM saja boleh berucap.

Ini berucap bukan ajar ugama atau beri khutbah perlu tauliah. Noh Omar dll tak boleh berucap. Konon nak balas UMNO yang timbulkan isu mempolitikkan masjid. Baca teguran terhadap kedua-dua berkenaan kisah ini di ABITW sini.

Dalam PAS tahan 'orang UMNO' berucap, DAP dibenarkan tazkirah?

DAP Bagi Tazkirah Dalam Surau
22 Ogos 2010, Teo Nie Ching (Ahli Parlimen DAP Serdang) telah masuk untuk berceramah dan menyampaikan sumbangan kepada ahli-ahli PAS di Surau Al-Huda Kajang Sentral.

Bukan sekadar masuk ke dalam surau, malah Teo pergi ke barisan saf pertama untuk berceramah kepada orang Islam di dalam surau.

Pada waktu tersebut, jam 9.33 malam. Ini bermakna, sama adaTeoh memberikan tazkirah selepas selesai solat terawih atau antara solat terawih.

Ini satu penghinaan kepada umat Islam. Apakah sampai tiada langsung wakil rakyat Islam untuk dijemput ke surau tersebut? Apakah tiada tempat lain untuk menyampaikan sumbangan dan ucapan hingga terdesak membawa masuk DAP memijak sejadah di saf pertama untuk memberi tazkirah?

Baca seterusnya di Angin Perubahan

Mungkin ada bersikap UMNO tidak berubah yang buat rakyat dan orang ramai mahu ajar dan lepas geram.

Tapi awas kita dengan helah DAP ....

Mereka mendekati dan mengambil hati orang Melayu untuk dapatkan undi dan kuasa. Bila dah dapat kuasa macam di Pulau Pinang, Singapura, Perak, dan Selangor, apa dah jadi?

Jangan nafikan, Melayu dan India dilayan macam binatang!

Mereka tidak peduli. Kita komplen dia reka macam seplain.

TULISAN - UNSPINNERS

13 ulasan:

  1. Bukan saya nak campur politik tapi berita di atas wajib di sampaikan dan dipanjangkan untuk renungan dan iktibar kita bersama.sebabnya mereka berani bertindak sebegini adalah mereka tahu ,mereka diback up oleh golongan yang tinggi pengetahuan dalam Agama Islam yang akan menghallalkan perbuatan mereka ini.saya menulis ini dengan linangan air mata.

    BalasPadam
  2. salam tuan,

    sepatutnya kalau nak sampaikan sumbangan tidak perlulah gunakan rumah ibadat. kalau boleh buatlah di khemah yang terletak di luar surau. Orang pun tak pertikaikan sesapa.. wallahualam.

    BalasPadam
  3. salam,
    inilah ajaran PAS, bila agama dijadikan politik, hingga menggadaikan soal moral dan adab.

    saya yakin rakyat Malaysia yg bukan muslim selama ini tahu, untuk masuk ke masjid seorang perempuan harus menutup (rambut) kepala. ini bukan sekadar adab di Malaysia, tapi juga di negara lain di dunia.

    DAP tentunya ikut saja, kerana inilah ajaran baru dibawa oleh PAS yang selalu menghalalkan cara untuk kroni mereka. semuanya demi mencapai cita-cita politik.

    BalasPadam
  4. datang bulan ke dak tu?

    "ya Allah Engkau berikanlah petunjuk kepada para pemimpin kami yang saling bercakaran agar kembali berjuang atas nama agama-Mu yang suci bukan atas kepentingan peribadi..."

    BalasPadam
  5. Salam AN,

    benar , prgrm mereka ni boleh dibuat diluar surau ,kita tunggu je ,pasti ada penjelasan dari adviser mereka untuk mengelirukan umat islam seterusnya.

    BalasPadam
  6. Salam al-basri,
    yang kita risaukan ialah belum selesai lagi cerita kutbah lgn kita digemparkan lagi dengan penghinaan ini.Mereka ini tahu selepas mohon maaf ,kita rakyat Malaysia yang beragama islam akan membiarkan perkara ini demi untuk perpadauan tapi mereka ni seolah-olah merancangkan perpecahan diantara kita secara peringkat-peringkat.

    BalasPadam
  7. Salam cemomoi,

    Ameen.

    Semoga cinta dunia kita dapat diatasi oleh cinta akhirat.

    BalasPadam
  8. salam..semoga bala dijauhkan dari bumi Malaysia ini...

    BalasPadam
  9. Salam,
    DAP sengaja nak memberi mesej yang PAS akan menghalalkan apa yang dibuat ke atas org islam selagi merek dalam PR.

    BalasPadam
  10. kuchingitam,
    semoga kita dipelihara oleh Allah.

    BalasPadam
  11. Inilah akibat kita melupakan perintah Allah dan RasulNya, disebabkan ingin sangat berkuasa untuk semasa sahaja, dan merugikan masa depan anak cucu dikemudian hari. Allah mengingatkan kita: "Janganlah kamu mengangkat musuhKu dan musuh kamu menjadi pemimpin kamu".

    BalasPadam
  12. DAP adalah jelmaan dari PAP, sebelum berkuasa penuh mereka akan buat janji apa saja, untuk menarik hati kita supaya menyokonmg mereka. Kalau nak tahu apa yang akan terjadi dimasa mereka telah berkuasa nanti, lihat apa saja yang dilakukan oleh PAP di Singapura dan DAP di Pulau Pinang.
    Di singapura bumiputra tidak mendapat tempat sewajarnya. Bukan saja semua tempat penting mereka kuasai, malah sejarah Singapura mereka mulai semenjak Imperialis Inggeris datang kesana. Nama Temasik dan sejarah bumiputra mereka lenyapkan. Tanah wakaf telah mereka kuasai, demikian pula pendidikan Bumiputra dan Islam, susah untuk bebas bergerak. Demikian pula di Pulau Pinang, penduduk bumiputra asli dipinggirkan, berbagai tekanan mereka lakukan terhadap ummat Islam. Semua yang diharamkan oleh agama Islam mereka halalkan. Perniagaan bumiputera mereka sekat. Oleh karena itu, dimasa akan datang, jangan sekali-kali tersilap pilih musuh yang akan menjahannamkan kita dan agama Islam.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...