Nuff Head

31 Ogos 2010

Ho Leng gagal kemuka laporan lengkap projek tebatan banjir


MANA DIA?: 
Wong (kanan) bertanya sesuatu kepada Ho Leng (kiri) semasa pertemuan itu semalam.

SIBU: Pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) Sarawak Wong Ho Leng gagal mengemukakan laporan lengkap projek tebatan banjir seperti didakwa sebelum ini semasa pertemuan bersejarahnya dengan Pengerusi SUPP Sibu Dato Sri Wong Soon Koh semalam.

Selain itu, Ho Leng juga gagal menyertakan bukti kerajaan Pulau Pinang dan Selangor menerima bayaran daripada kontraktor yang dilantik melaksanakan projek mengorek pasir di kedua-dua negeri itu.

Terdahulu, Wong yang juga Menteri Kewangan Kedua mengotakan janji yang dibuatnya kelmarin, apabila berkunjung ke pejabat DAP di Jalan Chew Siik Hiong.

Beliau yang ditemani tiga anggota Pasukan Berwawasan Barisan Nasional (BN) Sibu iaitu Ahli Parlimen Lanang Datuk Tiong Thai King, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelawan Vincent Goh Chung Siong dan Timbalan Pengerusi Majlis Perbandaran Sibu (MPS) Daniel Ngieng Kiong Ann, tiba tepat jam 11 pagi.

Selain itu, Pengerusi Pusat Perkhidmatan SUPP Bukit Assek Kaunselor Chieng Buong Toon serta ahli jawatankuasa SUPP Oliver Kuo turut kelihatan.

Ketika menuju ke pejabat DAP yang terletak di tingkat satu, hanya Wong, Tiong dan Vincent sahaja dibenarkan masuk manakala tiga yang lain disekat petugas DAP.

Suasana tegang di dalam pejabat berkenaan telah menyebabkan pertemuan itu hanya berlangsung kira-kira 10 minit.

Wong serta tiga yang lain bertindak keluar meninggalkan pejabat DAP setelah Ho Leng gagal mengemukakan laporan yang diminta.

Dalam perkembangan lain, pekarangan pejabat DAP mula dibanjiri orang ramai seawal jam 10 pagi, bagi melihat sediri hasil pertemuan itu.

Apatah lagi, ia membabitkan isu banjir yang sudah lama membelenggu rakyat Sibu.

Pihak polis turut ditempatkan di kawasan berkenaan sebagai langkah berjaga-jaga sekiranya berlaku kejadian tidak diingini.

credit to the borneo post

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...