Nuff Head

10 Ogos 2010

Hidu Gam sebagai satu kesalahan

KUCHING - Kerajaan perlu mempercepatkan pembentangan rang undang-undang bagi mengklasifikasikan kegiatan menghidu gam sebagai satu kesalahan, menurut Persatuan Mencegah Dadah Malaysia (Pemadam) hari ini.

Setiausaha Agungnya, Datuk Kamilia Ibrahim berkata, kerajaan perlu bertindak segera dengan menjadikan perbuatan memproses, menjual, mengedar dan penyalahgunaan bahan itu sebagai satu kesalahan.

Katanya masalah menghidu gam kini merupakan masalah serius dalam negara dengan kanak-kanak berusia bawah 12 tahun mudah terpengaruh dengan ancaman itu.

"Kami melihat salinan draf rang undang-undang itu awal tahun ini dan berharap kerajaan dapat membentangkannya di Parlimen sebelum Oktober ini,” katanya kepada pemberita pada majlis penutupan ‘Program Damai: Kawasan Bebas Dadah’ oleh Pengerusi Pemadam Sarawak, Datuk Sharifah Mordiah Tuanku Fauzi di sini 

Ditanya kelewatan membentangkan rang undang-undang itu walaupun masalah menghidu gam wujud sejak sedekad lalu, Kamilia berkata beliau tidak mengetahui alasan sebenar dan ia terletak di tangan kerajaan. - Bernama

source: kosmo

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...