Nuff Head

28 Ogos 2010

Miss Sarawak Race Queen 2010

KUCHING: Tujuh peserta dari Sibu, Kapit dan Kanowit terpilih untuk bertanding dalam Miss Sarawak Race Queen 2010 di Kuching pada 27 November akan datang.

Pemilihan 28 daripada peserta yang menyertai pertandingan itu berlangsung pada 21 dan 22 Ogos lepas di Paramount Hotel Sibu.

Peserta separuh akhir yang berjaya mara setakat ini di Sibu adalah Jenniffer Ngu, Jolin Ling, Nicole Ngu, Wendy Lau, Lau Sing Yee dari Sibu, Roni Sedin dari Kapit dan Nellie Tinggun dari Kanowit.

Lapan telah dipilih dalam sesi uji bakat pertama membuka jalan kepada 22 lagi kekosongan yang bakal dipenuhi dengan sesi uji bakat dan pemilihan yang kedua.

Pusingan kedua untuk sesi uji bakat akan diadakan di Kuching pada 27 Ogos hingga 29 Ogos ini di Boulevard Shopping Mall dari jam 12 tengah hari sehingga 9.00 malam.

30 peserta akhir yang terpilih kali ini akan bertanding ketika acara Sarawak Cub Prix 2010 di Kuching pada 1 hingga 3 Oktober depan untuk menyingkirkan peserta sehingga ke-16 yang terakhir untuk acara finale.

Susulan daripada pertandingan tersebut, acara akhir akan diadakan pada 27 November depan untuk memilih pemenang kejohanan tersebut di Borneo Convention Centre Kuching, Sarawak.

Pertandingan yang diadakan bersama dengan Malam Anugerah Sukan Lumba Motor Sarawak akan menghangatkan lagi suasana majlis tersebut.

Acara yang merupakan inspirasi sukan permotoran Pesaka Borneo Sdn Bhd (PBM), disokong oleh Persatuan Perlumbaan Sukan Permotoran (SARSA) dan dianjurkan oleh Perkhidmatan Pengurusan Runway Mode.

Race Queen merupakan model promosi yang selalu dijumpai di sirkit perlumbaan seperti contoh perlumbaan F1, Moto GP juga dikenali sebagai ‘Umbrella Girls’, ‘Grid Girls’ ataupun ‘Paddock Girls’ merupakan penyeri untuk setiap perlumbaan dan boleh menarik orang ramai dalam setiap pasukan yang menyertai.

Melalui acara ini PBM mengharapkan dapat membangunkan industri sukan permotoran ini dengan membawa masyarakat menambah pengetahuan dalam sukan ini pada masa sama mencipta peluang untuk merasai sukan permotoran.

Sebarang pertanyaan tentang uji bakat yang akan diadakan di Kuching atau berkenan dengan acara ini boleh menghubungi Yvonne di talian 012-8917179 atau e-mel kepada pbmotorsports@yahoo.com.

source: borneo post

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...