Nuff Head

16 Februari 2011

MOCS mampu jatuhkan BN Sarawak?

sekadar gambar hiasan
Francis Siah, yang memimpin MOCS (Movement of Change Sarawak) telah berulang kali menggesa agar ketua menteri Sarawak berundur. Menurut Francis Siah dalam satu kenyataan, mereka telah memberi jangka waktu yang cukup untuk Taib Mahmud meletak jawatan.

Persoalan penting, Apakah MOCS pimpinan Francis Siah benar-benar mewakili suara rakyat Sarawak, atau sekadar pendesak dari kelompok kecil? saya tidak pasti...

Apakah benar penyokong MOCS melebihi jumlah penyokong BN di Sarawak, seperti yang didakwa? ini juga saya tidak pasti...

Difahamkan MOCS mempunyai sekumpulan pengikut yang sanggup berdemonstrasi dimana saja dan bila-bila masa demi menjatuhkan kerajaan pimpinan Pehin Sri Taib Mahmud. Peristiwa Mesir adalah inspirasi untuk gerakan ini melangkah lebih jauh.

Andaikata MOCS bukanlah mewakili suara majoriti, ertinya musibah besar akan terjadi di Sarawak jika mereka memulakan bantahan jalanan. Siapa saja mampu memulakan rusuhan atau demonstrasi jalanan, Apakah MOCS mampu menghentikannya?

Saya khuatir mereka tidak mampu menghentikannya, Francis Siah tidak mampu, Baru Bian tidak mampu, dan Anwar Ibrahim pun tidak mampu… ini saya pasti!


Bayangkan jika penyokong kerajaan melakukan tindakbalas yang sama terhadap MOCS, bukankah peperangan sedang bermula? Pada waktu ini, di Mesir tindakbalas penyokong kerajaan sedang terjadi, siapa yang mampu hentikan?

itulah yang menakutkan saya...

2 ulasan:

  1. salam bang, tak perlu layan orang spt francis ni. Opportunist. Dulu hanya seorang reporter sarawak tribune.Lepas tu ada hati nak jadi YB tapi kalah teruk dalam PRDUN.Tiada parti yg nak kan dia termasuk DAP. sekarang cuba nak tarik perhatian orang. Konon-konon nak buat come-back lah tu. Siapa dia yg nak tunjuk pandai dan seolah2 ada kuasa nak meminta PS Taib berundur? Kalau dia nak buat demonstrasi, orang BN pun boleh buat. Tengok siapa lebih kuat.

    BalasPadam
  2. salam tuan,

    biasalah nak PRN ni.macam2 nak di lakukan untuk menaik kan populiriti calon.ancaman nyamuk tu .Dari back ground tiada langsung pengalaman memimpin sesuatu negeri.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...