Nuff Head

18 Februari 2011

Kumpulan baju merah muncul di Sarawak

gambar hiasan
Kumpulan ini bukan import dari Thailand, mungkin sekadar ingin meniru apa yang terjadi di Thailand. dan kumpulan ini telah wujud di Sarawak sebelum krisis Mesir

Setakat ini, fungsi mereka tak lebih dari kumpulan sorak yang hadir setiap kali perbicaraan atau kes NCR diperdengarkan di mahkamah,walaupun bukan kes yang melibatkan kumpulan mereka.

Kumpulan 'baju merah' sungguh komited, sanggup datang jauh sampai ke Kuching demi untuk memberi sokongan moral kepada kes-kes yang melibatkan tanah NCR. Mereka juga muncul di mahkamah daerah lain, selagi isu berkaitan tanah NCR dan selagi team Baru Bian yang mengendali kes.

Dengan slogan “Demi mempertahankan hak nenek moyang kami”, terdiri dari orang tua-tua dan separuh tua, lelaki serta wanita. Mereka dibayar elaun harian, penginapan dan makan minum,

Entah siapa yang sponsor? bukan pembangkang pok....

pastinya bukan yang ini..
Kabarnya bukan PKR yang menyedia dana untuk kumpulan baju merah, Tapi oleh ‘gerakan pemecahan’ yang wujud dalam BN Sarawak? 

Siapakah tangan ‘ghaib’ dalam kerabat BN Sarawak yang sanggup menyediakan dana yang besar demi menjatuhkan ketua menteri dan BN?

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...