Nuff Head

21 Februari 2011

Gempar!!! Tiada Protes Buat Taib Mahmud

Pehin Sri membelek kicap untuk dibaling kepada para pemrotes???
Protes! Protes! Protes!  Kalau nak sangat berprotes dan berdemonstrasi ala Mesir, Thailand dan Filipina pergilah ke negeri pembangkang!!  Kelantan, Selangor mahupun Penang!!

Kalau nak protest turunlah ke Pejabat Majlis Tertinggi PKR yang MEMILIH ahli tertinggi melalui SMS.  Inilah yang patut diprotes.  Bayangkan kalau ahli tertinggi dilantik ikut suka hati mereka?  Bagaimanakah tampuk kepimpinan kelak?  Bila-bila masa sahaja boleh tukar pucuk pimpinan.  Mereka ini lebih teruk daripada Akademi Fantasia mahupun Mentor.  Jelas- jelas ini adalah hiburan tetapi kini PKR mula menjadikan politik sebagai hiburan mereka!!

Apakah tujuan perjuangan mereka dalam parti?  Rata-rata semuanya terkedu cuma dapat menjawab nak bawa Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri dan kalau boleh Presiden macam Hosni Mubarrak. 

Menurut sumber daripada akar umbi, calon PKR sudah berjumpa dengan akar umbi PBB untuk bertanya berapakah belanjawan PBB menjelang Pilihan Raya Sarawak kelak?  

Jelas-jelas orang PKR  yang bakal dicalonkan memang tidak pernah memgang apa-apa jawatan dalam Barisan Nasional tetapi disms terus untuk bertanding di kawasan tersebut.  Semua pengalaman berkempen memang tidak ada dan cuma mengharapkan bantuan daripada PKR semenanjung untuk memberi arah pandu tuju.  Mereka semua kecewa apabila berada di dalam BN, mana tidaknya masuk parti politik untuk dapat kontrak dan lesen sahaja atau mengembangkan bisnes???  Tidak ada sorang pun ahli PKR yang masuk parti untuk memperjuangkan politik?  Mereka cuma hendak cepat dan short cut?!!  Semua ini cuma dapat dipraktikkan dalam PKR?!!

Rata-rata beginilah dilema calon PKR yang bakal bertanding kelak!  Kalau yang pernah bertanding itupun melalui tiket pembangkang dan tidak pernah menang sedikitpun biar di peringkat akar umbi??!!!

Sekiranya hal ini berterusan nescaya kalahlah pihak pembangkang setiap kali cuba bertanding di Sarawak.  Mana tidaknya calon semua bidan terjun, setakat ada telefon bimbit yang canggih boleh menerima arahan melalui sms sudah cukup untuk bertanding!!! Kalau ada hobi diluar tabii maka lebih senang untuk menjadi jambu Anwar Ibrahim seperti Ahmad Nazib???

Memang patutpun ADUN BN Sarawak semua over confident bila berdepan dengan calon PKR?!!  Mereka cuma khuatir jika berdepan dengan calon PAS dan DAP!  PAS penuh dengan masalah maksiat dan DAP dengan judi dan arak???   Namun kedua-dua parti ini ada peringkat akar umbi dan struktur parti yang bercorak demokrasi iaitu pemilihan daripada ahli dan rakyat dan tidak melalui sms semata-mata.

Untuk mengikuti kesudahan kisah protes di Padang Merdeka dengan lebih lanjut  silalah berkunjung ke laman Rajahmas dan Muda Tengah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...