Nuff Head

17 Februari 2011

Orang Cina Sarawak perlu sokong SUPP

PRN Sarawak yang akan datang adalah penting bagi masyarakat Cina kerana mereka akan harus memutuskan apakah mereka ingin Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) untuk terus membawa suara mereka dalam kabinet. Pada pilihan raya negeri lalu, SUPP mencatat prestasi buruk khususnya di kawasan Cina di bandar apabila hanya menang 11 daripada 19 kerusi yang ditandingi.


Dr Chan selaku presiden SUPP di landa emosi selepas membaca membaca wawancara di akhbar tempatan. Dr Chan sangat jujur dan tahu bahawa tanpa sokongan pengundi SUPP ,maka  tidak ada cara lain parti boleh mempunyai kuasa untuk membawa masalah yang dihadapi masyarakat. Sekaligus akan memyebabkan parti SUPP akan berkubur seperti mana Persatuan Cina Sarawak  - mati dan dikuburkan.  

Masyarakat Cina kini berada di persimpangan jalan.Mereka perlu membuat keputusan yang tepat dalam PRN akan datang demi masyarakat dan generasi masa depan. Jangan terlalu emosional dan memberikan suara protes, kerana perlu membayar untuk sesuatu yang mahal iaitu keadilan .
Ki menyeru masyarakat Cina memberikan SUPP mandat penuh. Beri mereka semua 19 kerusi yang di tandingkan dan jika mereka masih tidak melakukan kerja dengan bersungguh-sungguh maka pada pilihan raya negeri selepas ini , tolaklah mereka.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...