Nuff Head

07 Februari 2011

Gempar!!! Anwar Ibrahim Simpan Jambu Baru di Sarawak?

Adakah Anwar Ibrahim sudah tiba di PJ?  Rupa-rupanya dia cuma sampai ke Petra Jaya Kuching sahaja.  Kali ini dia turun untuk bertemu dengan jambu baru di Sarawak!!
Lagi pertemuan hebat ini dalam link alehkayong, rajahmas & kuchingitam

Dari jambul turun ke hati
Orangnya memang taste Anwar Ibrahim, tidak lari daripada perwatakan Rafizi cuma dahi orang ini lagi lebar dan memang menyilaukan.  Memang kerap kali berulang alik dari Kuching ke KL maklumlah peguam yang memiliki 5 firma guaman dan banyak rumah banglo dan juga kereta mewah.  Inilah juga ciri-ciri yang dicari oleh Anwar Ibrahim untuk menyenangkan proses perbelanjaan dalam parti senang minta sponsor.

Jambu Simpanan Anwar
Menurut Melanau Blogger,  jambu anwar sekarang nak tunjuk hebat.  Dia yang  pegang kunci AMK Sarawak sudah mula berkokok.  Dulu anak Anwar ajak Tun Mahathir berdebat!! Kini jambu anwar pula ajak orang BN berdebat.   Baru jadi peguam berapa tahun dan berani ajak peguam senior berdebat? 

Kononnya jambu anwar masuk politik sebab pendapatan sebulan dia dah cecah RM20k!  Itulah sebab politik jadi bidang untuk dia bersara.  Kalau betul nak perjuangkan rakyat buatlah betul-betul!??   Daripada kecil dah makan duit kerajaan bapa dia pun makan pencen kerajaan, tapi bila ada ilmu sikit dan rezeki murah sikit dah nak jadi riak dan lawan kerajaan?  Setakat jadi imam Kampung dah nak riak dan bongkak boleh jadi imam negeri? Setakat dapat pendapatan RM20k sebulan dan nak kempen jadi pembangkang?

Beginikah murid bekas sekolah agama?  Inikah didikan dan teladan yang hendak ditunjuk?  Orang lain belajar tinggi-tinggi tapi masih ikut macam resmi padi. Semakin berisi semakin tunduk!!! 

Ikuti dengan lebih lanjut dalam Melanau Blogger

9 ulasan:

  1. slm ziarah wahai sahabat
    blog yg menarik
    harap dpt follow dan link blog saya kembali

    BalasPadam
  2. baru dapat 20k sebulan, dah sibuk nak berkokok.
    orang kata dia ni 'anak ikan', betul ka tuan?

    BalasPadam
  3. Saya kenal zulrusdi...lagi hebat. nantilah kita bongkarkan.

    BalasPadam
  4. angat angat taik manok.

    BalasPadam
  5. ko pun sikda beza..klaka bunyi urang bertutur...

    BalasPadam
  6. Pencacai UMNO memang macam tu...suka membuat provok..

    BalasPadam
  7. Kenal ramai anak melayu jadi penguam yang anti gomen.. Ada juga cerita cerita dengan diaorg ni.. Kebanyakan, tapi tak semua, adalah budak sastera, yang result SPM tak seberapa tapi sebabkan polisi kerajaan dapat masuk Uni buat law. Kalau budak bukan melayu mungkin tak ada peluang nak masuk Uni pun. Lepas abis nak tunjuk eksyen, konon tahu macam macam, nak sama rata konon (sedarlah masuk uni tu pun sebab tak sama rata), tapi sebenarnya hampas, tak pikir masa depan anak anak bangsa langsung.

    Kenal ramai juga anak melayu yang jadi doktor. Alhamdulillah ramai yang tak pentingkan diri. Ramai yang sedar kerajaan dah bantu mereka jadi doktor, kalau yang dapat pegi oversea tu tahu kalau harapkan mak bapak mungkin tak ada duit dapat pegi dan yang kat malaysia tu tahu kalau tak ada polisi kerajaan mungkin tak semua yang boleh jadi doktor (Ini kenyataan). Diaorg ni sedar yang dioarg ni tak akan dapat apa apa lagi dari gomen tapi demi masa depan anak bangsa diaorg ni taklah anti gomen.

    Tak caya pegi buat survey sendiri.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...