Nuff Head

21 Februari 2011

Inilah ‘orang kuat’ Sarawak!!!

Meskipun pernah ‘tercampak’ dari arena politik dengan jumlah undi yang memalukan. kali ini sebagai pemimpin MOCS (Movement of Change Sarawak) Francis Siah mampu menganggap beliau adalah “orang kuat” di Sarawak yang memiliki pengikut serta jumlah penyokong yang luar biasa?

Dengan mendesak ketua menteri meletak jawatan, setidak-tidaknya Francis Siah telah berjaya menarik  audien dalam politik Sarawak, walaupun masih dalam lingkungan 'syok sendiri'...

Francis Siah
Hakikatnya, amaran Francis Siah telah menyinggung perasaan seluruh penyokong Taib Mahmud!

Francis Siah berkata,
… Let me repeat my message to Taib: “If you remain stubborn and refuse to listen, MoCS will resort to other courses of action”. We have options.
Lantaran desakan serta amaran oleh Francis Siah, Akhirnya terdengar juga reaksi dari penyokong Taib Mahmud di peringkat bawahan. Antaranya, “kami penyokong Taib akan sahut cabaran Francis Siah dengan apa saja caranya…”.

Apakah itu memaksudkan perang saudara boleh terjadi antara penyokong Francis Siah dan penyokong Taib Mahmud?


Apapun terjadi, semua itu akan membuktikan benar atau tidak seperti yang didakwa berbagai pihak,  kononnya rakyat Sarawak tidak pernah menyokong ketua menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud..

Biarlah waktu akan berbicara…

1 ulasan:

  1. Salam sdra MB,

    "...Francis Siah berkata,
    … Let me repeat my message to Taib: “If you remain stubborn and refuse to listen, MoCS will resort to other courses of action”. We have options......"

    Geni cerita sidak GPS (Gerakan Pembaharuan Sarawak) yang di pengerusi oleh Sdra Hailmi Bin Sajili (Pemikir)? Sebagai "badan pendesak" yang berpengkalan di Pulau Bruit dan pejuanganya sama ngan sidak MoCS, berani sik merik kata dua kepada Asfia, (sik ibohlah ngan Taib), ikut tune sama ngan MoCS "...let me repeat my message to Asfia: "If you remain stubborn and refuse to to listen...GPS will resort to othe courses of action..."
    Toklah kata-kata hikmat untuk "pembaharuan" yang dituntut!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...