Nuff Head

02 Februari 2011

Anwar ke Sarawak untuk selesaikan masalah rakyat dengan ceramah

pembohong import dari semenanjung..
Kehadiran Anwar di Sarawak pada sabtu ini, akan membawa kegembiraan buat penduduk Kuching. Kerana Anwar akan menyelesaikan masalah rakyat sepertimana beliau menyelesaikan masalah kaum India di semenanjung, telah banyak masalah di semenanjung dituntaskan dengan ceramah dan pidato.

Kononnya atas tanggungjawab sebagai rakyat yang perihatin, sebuah motor company telah menyediakan dana sebanyak RM400 ribu untuk perbelanjaan serta makan minum Anwar semasa di Sarawak. Syarikat tersebut percaya, dengan ceramah dan pidato Anwar, maka selesailah masalah rakyat.

Dalam hal ini apalah bedanya dengan ’artis-artis PBB’, mereka juga percaya dengan ceramah, debat dan pidato untuk menyelesaikan masalah rakyat. Golongan syok sendiri inilah yang sering menyakitkan hati penduduk pendalaman dengan sandiwara dan kemahiran berjanji. Ditambah sikap pantang dikritik yang sudah menjadi barah.

Begitu juga dengan Anwar, dengan berceramah di Kuching maka selesailah masalah rakyat di kampung-kampung, kenyanglah perut penduduk miskin di pendalaman, bersihlah segala sumber air dan bergemerlapanlah rumah-rumah panjang?

Anwar memang ahli pidato yang hebat, tapi pernahkah pidato mampu menyelesaikan masalah rakyat? selain sekadar mampu menghayalkan seketika dengan intonasi suara dan gaya pengucapan. Inikah yang rakyat Sarawak inginkan?


Di Sarawak sudah ramai yang pandai berbohong dan berjanji, perlukah mengenyangkan tembolok Anwar dari Semenanjung untuk menambah siri pembohongan yang selanjutnya?

2 ulasan:

  1. Nok selsaikan masalah rakyat Sarawak? Kurrrr....... semengat! Tabik dato!

    Masalah diri pun belum agik diselesai....

    Tok kan pulak nok selesai masalah urang Kuching!

    Selesai duluk kes liwat ...
    Selesai duluk kes liwat ...
    Selesai duluk kes liwat ...
    Selesai duluk kes liwat ...
    Selesai duluk kes liwat ...
    Selesai duluk kes liwat ...
    Selesai duluk kes liwat ...
    BUKANNYA NYAMAN NOK KERJA DARI BELAKANG !!!!
    IA LAH AKU SIK MAUK MASUK PKR, TAKUT KENA LIWAT OLEH NUAR IBRAHIM!

    BalasPadam
  2. Kaban..Kena liwat agi idup. Kena C4 parai kitai. Kubur pon sikdo. Jgn mare. Aku polah undi rosak 2008. PKR aku tak pangkah. TAik semut pun aku tak pangkah. Dua2 perompak. Mun taib bisa agi. 30 taun sik mau berenti. Mati ajak ko orang tua ya.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...