Nuff Head

08 November 2010

Zaid Letak Jawatan kerana disabotaj UMNO?

"Ada sabotaj pihak luar". Agaknya itulah ayat yang akan diumumkan pemimpin PKR dan Pakatan, jika ditanya sebab Datuk Zaid meletak jawatan. 
Sungguh mengejutkan, Zaid Ibrahim bukan sahaja tarik diri dari bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR, beliau juga mengumumkan berundur dari semua jawatan dalam PKR.

Penyokong Pakatan tetap memiliki jawaban tersendiri, meskipun Zaid sudah menyatakan sebabnya.

ini jawapan yang dikutip dari blog Datuk Zaid;
“Saya tawar diri menyertai parti ini atas kepercayaan saya boleh membawa politik progresif; memupuk dan memperkembangkan demokrasi dan ketelusan di negara ini. Saya sebenarnya silap,”
 "sepanjang pemilihan PKR, membuktikan bahawa kepimpinan parti secara aktif membiarkan salah laku dan penipuan berleluasa dengan tujuan mencapai objektif tertentu.
“Saya yakin mana-mana parti politik dengan sikap hipokrit dan nilai-nilai palsu tidak akan mampu menawarkan sebarang pembaharuan yang bermakna kepada rakyat di negara ini.
  "Saya mengambil keputusan ini kerana tidak ada usaha oleh kepimpinan parti untuk menangani manipulasi dan amalan tidak adil dalam pemilihan itu meskipun ia telah berulang-kali ditimbulkan,”

Penyokong Pakatan mungkin sudah berkira-kira, berapa juta UMNO bayar pada Zaid untuk mengeluarkan kenyataan tersebut hingga sanggup letak semua jawatan. Selepas ini  masing-masing pemimpin PR buat kenyataan media dengan alasan tersendiri untuk mengatakan ada sabotaj dari pihak luar?

Jika sebelum ini penyokong Pakatan mempersoal berapa juta UMNO bayar pada Dr Asri untuk   mengkritik Anwar dan PKR.
Sekarang penyokong Pakatan tentu lebih tahu siapa yang sabotaj dan berapa juta UMNO bayar Zaid? Atau memang  benar apa yang dikatakan Zaid tentang kebusukan dalam PKR...

Semoga penyokong PKR dan Pakatan dapat berkongsi maklumat dengan kita. Benarkah disabotaj UMNO, atau PKR memang busuk?

p/s: mustahil ada penipuan dalam Pakatan, sebab mereka semua ahli syurga..

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...