Nuff Head

26 November 2010

Surat Palsu, satu lagi bukti kesalahan media UMNO?

Rupanya bukan Jenapala yang akan pening, meskipun Mahkamah Tinggi kelmarin menolak saman beliau untuk mengisytiharkan pemilihan PKR tidak sah dan batal.

Hal sebaliknya pula yang terjadi, bila Bekas setiausaha agung PKR, Datuk Salehuddin Hashim membuat laporan polis hari ini berhubung dakwaan pemalsuan sepucuk surat bertarikh 2 Februari 2009 yang kononnya dikeluarkanya sewaktu beliau memegang jawatan tersebut.

Mungkin Saifuddin Nasional tengah 'pening', untuk menjawap isu   penipuan seperti yang didakwa Datuk Salehuddin. Saman Jenapala juga tidak  terhenti disitu, jika surat tersebut  terbukti diperkosa oleh PKR.

Seperti kebiasaannya, setiap penipuan dan keributan dalam PKR, tentunya salah media  BN/UMNO, agaknya media BN/UMNO buat surat palsu? kah kah kah...


kutipan dari malaysiakini.com
"Saya mengetahui kewujudan surat ini setelah peguam dari plaintif kes Saman Pemula No: R1-24-104-2010 menunjukkan kepada saya afidavit dari Saifuddin Nasution Ismail, setiausaha agung PKR sekarang, yang menyatakan satu daripada sebab-sebab beliau bertindak dalam kes itu adalah berdasarkan surat tersebut, yang seperti telah saya nyatakan adalah sepucuk surat palsu.

"Saya membuat laporan tersebut dengan harapan satu penyiasatan polis akan dibuat untuk menentukan siapakah mereka yang melakukan pemalsuan tersebut untuk tujuan-tujuan mereka sendiri.

"Saya yakin surat palsu tersebut telah melanggar undang-undang jenayah dan sivil serta menganiayai saya, seolah-olah saya seorang yang melakukan perkara-perkara yang tidak benar dan tepat," tambahnya.

Salehuddin berkata, beliau turut mengepilkan salinan surat tersebut, afidavit balasannya dan minit mesyuarat Biro Politik PKR pada 30 Ogos 2009, enam bulan kemudian, yang masih lagi mengiktiraf keahlian ahli tersebut.

"Saya berasa kecewa terhadap perilaku mereka di belakang pemalsuan tersebut yang menunjukkan matlamat menghalalkan cara.
"Dan saya berasa amat curiga sekiranya gerombolan tersebut berkuasa di Putrajaya, maka banyaklah institusi-institusi kerajaan yang akan diperkosa seperti yang dibayangkan dalam aduan saya ini," katanya.

Selengkapnya  KLIK DISINI


 p/s: UMNO tak habis-habis main tipu..hahahahah?

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...