Nuff Head

30 November 2010

VIDEO :KINI PKR PULA HINA ISLAM !!

BENAR-BENAR alehkayong MELINANGKAN AIR MATA MENONTON VIDEO INI.

PECAH HATI MENGENANG AGAMA DIPERSENDAKAN.

Mana lagi penting yang kena dijaga, syubhat atau perasaan rakan politik ?.

Yakinilah saudara-saudara/ri seislamku hidup di dunia ini sangatlah sementara akhirat kekal abadi.

Sepatutnya pihak ahli PKR yang beragama Islam dan PAS bantah atau buat teguran apabila al quran sedang dipersendakan sedemikian.

Bagilah teguran wahai ostaz Dr Badrul Amin Baharon.Dimanakah suara mu yang lantang yang risau Islam dipersendakan Umno.....

Bagilah teguran wahai PAS....



Tafsiran yang dibaca oleh Subramaniam berbunyi:

"Firman Allah dalam kitab al-Quran surah Ali-Imran yang berbunyi begini, sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya siang dan malam, maka terdapatlah tanda-tanda manusia berakal agar kita sentiasa berfikir, agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun."

Sebaliknya, tafsir sebenar daripada ayat 190 dan 191 surah Ali-Imran berbunyi seperti berikut:

Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang yang berakal, (iaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang ciptaan langit dan bumi (seraya berkata) Ya Tuhan kami, tiada Engkau ciptakan ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, peliharalah kami dari seksa neraka.

lanjut layari Melanau blogger dan PEJUANG BANGSA

6 ulasan:

  1. Kalau Hindu dah mula mendekati Koran bukan kah itu petanda baik. Islam dan koran bukan hak 'melayu', setahu Nalapambu semua manusia dimuka bumi ini berhak membaca koran.

    Berkenaan salah tafsir itu perkara biasa, mungkin dia baru belajar dan masih tidak berapa mahir tentang tafsirannya.

    Nalapambu ada selalu ikuti siaran TV di Ustaz Ravi ada ambil bahagian. Sedikit semanyak saya minati tentang ketokohan Ustaz Ravi.

    Kamu jangan terlalu menghina orang yang mula mendekati Islam dan koran. Walaupun kamu berilmu tinggi tentang Islam dan koran, tetapi perbuatan kamu ini sangat tidak baik.

    Kamu jangan sekali2 menghina Hindu, Budha atau Kristian membaca koran kerana di barat sana ramai orang kafir yang mahir membaca dan mentafsir koran.

    BalasPadam
  2. hahaha nalapambu , kau sengaja nak api-api kan lagi suasana ini keparat kau...celaka kau kalau kau nak tahu orng islam sekali pun tidak boleh guna ayat koran untuk kepentingan peribadi ,,, nak jelas dengan kau buat apa kau tu ular....

    BalasPadam
  3. bersabar toroy samy mungkin nalapambu kurang faham betapa mulianya al-quran dalam islam ,
    penulis bukan mempertahankan melayu tetapi islam.

    ketahui lah bagi seorang islam jika hendak berbicara dengan Allah maka tunaikan solat dan jika ingin Allah berbicara dgnnya maka bacalah al-Quran.

    jadi nalapambu jika saudara tidak tahu saya maafkan saudara tetapi jika saudara sengaja nak melakukan blog saudara fikirkan ketinggian ajaran al-quran pada umat islam.saya tidak mampu halang saudara.

    anda bukan hidup dibarat anda tinggal diMalaysia dan agama rasmi adalah agama islam.

    bersyukurlah agama-agama lain bebas mengamal kepercayaan masing-masing di Malaysia.sebagai ular baik sdra patut tidak menyentuh hal-hal sensitiviti agama yang bukan saudara anuti.

    BalasPadam
  4. Apa lah bodoh benar kau ni wahai nalapambu? Kalau Hindu atau budha ke apa ke nak mendekati quran, tak salah. Tapi jangan putar belit tafsiran quran untuk matchingkan dengan perjuangan keparat korang tu. Kita melayu Islam sendiri pun tidak sewenang-wenang gunakan tafsiran al quran untuk kepentingan peribadi. Kalau nak jadi bodoh, jadi bodoh sorang2, jangan ajak semua orang sekali jadi bodoh. Kalau setakap penyokong PR, tu aku tak kisah, sebab diorang tu dah memang semuanya bodoh sampai sanggup membiarkan tafsiran alquran digunakan mengikut acuan kepentingan diorang. Korang tunggu lah nanti kalau dah melampau batas, darah aku tak sia-sia mengalir kalau korang dah keterlaluan.

    BalasPadam
  5. Kitab suci al-Quranulkarim, untuk orang Islam saja telah dilarang memegangnya sebelum ia suci dari hadath, besar dengan mandi mensucikannya, ataupun hadath kecil dengan mengambil udhu terlebih dahulu barulah ia dibenarkan memegang dan membacanya.

    Orang kafir boleh membacanya dari terjemahannya, dan dilarang keras mereka menambah atau mengurangi apa yang telah ditafsirkan oleh alim ulama yang mendalami Ilmu al-Quran.

    Dilarang keras orang kafir menggunakan al-Quran untuk kempen Parti mereka, orang kafir masih najis, itu sebabnya mereka dilarang memasuki masjidil Haram dan Masjid Nabi SAW.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...