Nuff Head

10 November 2010

PKR Azmin dan Kertas Tandas?

Cerita Azmin Ali dan Kertas Tandas..

Azmin Ali begitu marah dengan Zaid sehingga terlepas cakap?  Kalau benda begini bagi DAP atau PKR memang kena hentam elok-elok?  Sejauh manakah Utusan akan berdiam diri apabila digelar kertas tandas?

MP memetik akhbar theMalaysianinsider dibawah. Azmin Ali cuba berlagak tenang. Kalau dia tahu kita semua tahu rahsia beliau. Cuba lihat link thesis ini bagaimana Azmin nak pecut terus jadi Timbalan. 

PKR Mata Satu Dah Buta Akhirnya


..Dia tunjuk kat aku satu sejumlah kertas undi. Ianya mengandungi kertas undi untuk Timbalan Presiden, Naib Presiden dan Majlis Pimpinan Pusat.Kertas undi untuk Timbalan Presiden dan Naib Presiden mempunyai nombor siri manakala untuk MPP tak ada...

Sampai begitu sekali politik kotor dalam parti kotor ini digunakan dengan sehabis buruk demi kepentingan individu yang bermasalah?!!!  Adakah benar Zaid akan berundur? Menurut sumber lagi iaitu selagi belum mendapat kebenaran bertulis, Zaid masih bertanding dalam perebutan Timbalan PKR. Mungkinkah ini cuma cara Zaid untuk mengadu domba dalam PKR dan melihat kesetiaan kepimpinan PKR???

Tepuk dada tanyalah selera....

Azmin: Saya tak akan tunduk desakan Zaid, mahu keputusan ahli dihormati
TERKINI @ 09:25:05 PM 09-11-2010
Oleh Shazwan Mustafa Kamal
November 09, 2010

 

KUALA LUMPUR, 9 Nov — Ahli Parlimen Gombak Azmin Ali menegaskan tidak akan tunduk walaupun dua pesaingnya mempertikaikan kesahihan proses pengundian pemilihan pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini.

Sebaliknya Azmin, yang juga salah seorang naib presiden berkata, perjalanan pemilihan parti sekarang memperlihatkan “sokongan menggalakkan” daripada ahli-ahli yang mahukan beliau menjadi timbalan presiden.

Selain itu kata Azmin (gambar), Datuk Zaid Ibrahim sewajarnya “menghormati proses pemilihan demokratik” parti, malah Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan itu sehingga kini beliau menyediakan bukti untuk menyokong dakwaan wujudnya unsur penipuan dalam proses pengundian.

“Saya gembira untuk mengatakan bahawa dalam beberapa minggu lalu pemilihan parti, saya menerima petanda-petanda yang sungguh menggalakkan khususnya dari Sabah, jadi saya merasakan mesejnya amat jelas.

“Mereka (ahli-ahli parti) masih memerlukan kepimpinan saya dalam parti dan mereka mahu saya terus (bertanding) sebagai timbalan presiden dalam parti.

“Jadi, setiap orang mesti menghormati perkara itu, itu adalah proses demokratik dalam parti. Jika beliau (Zaid) percaya pada demokrasi, maka biarlah (menghormati),” kata beliau dalam reaksi segera berhubung kenyataan terbaru Zaid pagi tadi.

Zaid, yang semalam mengejutkan ramai dengan melepaskan semua jawatan dalam PKR dan menarik diri daripada bertanding timbalan presiden, hari ini mendesak Azmin dan Datuk Seri Anwar Ibrahim agar melepaskan kepimpinan parti.

Pada sidang media di rumahnya pagi ini yang menjadi tumpuan wartawan, bekas menteri itu menyalahkan kedua-dua Azmin dan Anwar berhubung penyelewengan dan penipuan dalam proses pemilihan yang sedang berlangsung.

“Saya ingin berkata, jika mahu PKR bergerak ke depan, Anwar dan Azmin mesti pergi (tinggalkan parti)... kerana mereka adalah punca (kepada kesemua) masalah,” kata Zaid.

Kini, Anwar merupakan penasihat PKR manakala Azmin, salah seorang naib presiden, bertanding jawatan timbalan presiden.

Azmin yang juga Pengerusi PKR Selangor berkata, terserah kepada jawatankuasa disiplin untuk memutuskan bentuk tindakan yang perlu diambil ke atas Zaid ekoran kenyataan semalam dan hari ini.

Tegas Azmin, beliau akan terus berada dalam persaingan sehingga hari terakhir pemilihan berlangsung.

“Meskipun beliau berada dalam persaingan, saya akan terus berkempen, malam ini di Kapar dan Puchong, sehingga hari terakhir pemilihan,” katanya lagi.

Anwar pula mempersoalkan waktu Zaid membuat serangan ke atas diri beliau dan Azmin.

Katanya, tindakan Zaid itu kelihatan sebahagian daripada kempen besar-besaran ke atas beliau, yang mirip tindakan Utusan Malaysia sejak kebelakangan ini.

Sehubungan itu, Azmin pula berkata, seolah-olah ada kaitan antara serangan Zaid dan Utusan Malaysia terhadap Anwar dan PKR.

“Jika anda lihat pada perkembangan beberapa bulan lalu, beliau digunakan oleh Utusan untuk menyerang kepimpinan parti dan juga dasar-dasar parti,” kata Azmin.

Anda bercakap mengenai reformasi tetapi anda bercakap kepada akhbar kertas tandas. Saya tidak faham langsung.

“Jika benar anda percaya pada reformasi, bercakap kepada ahli-ahli parti. Pemimpin yang efektif akan sentiasa bersama ahli dan akan bercakap dengan ahli, bukannya menerusi blog dan laman web, sudah pasti bukan menerusi Utusan dan TV3,” kata beliau lagi.

Bulan lalu, Zaid ditemu bual oleh Mingguan Malaysia, akhbar Kumpulan Utusan yang dipulau oleh PKR.

Dalam pada itu, laporan Bernama menyebut, Anwar juga tidak akan tunduk terhadap desakan Zaid yang memintanya berundur daripada parti itu dan menyifatkannya sebagai satu pandangan peribadi.

Bagaimanapun, katanya beliau sedia mempertimbangkan perkara itu sekiranya ada desakan daripada pemimpin parti tersebut yang mahu beliau berundur daripada PKR.

“Itu pandangan dia (Zaid). Namun jika ada konsensus daripada kalangan pimpinan saya akan pertimbangkan tetapi dalam perkara ini tidak pernah saya dengar lagi. Ini kali pertama kali saya dengar daripada Zaid,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Zaid yang juga bekas Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan dalam sidang medianya hari ini menggesa Penasihat PKR itu dan Azmin berundur kerana merekalah punca segala masalah dalam parti.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata pandangan tersebut disuarakan bagi memastikan PKR terus relevan sebagai sebuah parti pembangkang dengan berkesan.

Anwar juga meminta Zaid supaya mengemukakan ketidakpuasan hatinya berhubung proses pemilihan parti itu kepada jawatankuasa pemilihan serta jawatankuasa disiplin parti tersebut.

Beliau berkata aduan yang dikemukakan itu akan diteliti dan disiasat secara terperinci dan sekiranya dakwaan yang dikeluarkan Zaid sebelum ini adalah benar, maka tindakan selanjutnya akan diambil.

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...