Nuff Head

12 November 2010

Beginda Lagi?? Kali Ini Isu Babi ke PKR?



Beginda anak Minda @Baginda@Nur Azman Abdullah (600126-13-5269 K) pernah menjadi orang kuat Anwar Ibrahim di Sarawak. 

Beginda pernah bertanding di atas tiket PKR di Parlimen dan DUN Sarawak suatu ketika dahulu.  Mungkin nama glamernya Nor Azman Abdullah lebih dikenali di Kapit dan Engkilili yang merupakan calon Islam Iban PKR.  Adakah dia seorang penganut agama Islam yang sah atas kertas atau cuma pada nama?

Anak Beginda yang paling glamer setakat ini iaitu Basil, 10 tahun lahir pada 28 Mei 2000.  Berdasarkan Sijil Surat Beranak atau cabutan sijil kelahiran Basil telah mendapati bahawa Beginda tidak mempunyai agama?

Semasa bertanding atas tiket PKR pada tahun 1999 pula dia mengiktiraf dirinya sebagai seorang Islam tetapi mengahwini Angela Jabing tanggal Hari Krismas tahun yang sama.  5 bulan kemudian lahirlah Basil.  Mungkinkah dia telah berzina sebagai seorang Islam dan lari atau murtad dan kemudian mengistiharkan dirinya tidak mempunyai pegangan?  Persoalannya menjadi menarik apabila dia mengistiharkan dirinya Islam semula sebagai Nor Azman Abdullah semasa pilihanraya 2001.

Kenapakah orang PKR sanggup mempermainkan isu agama sedemikian rupa? Kemanakah perginya pihak berwajib untuk menyiasat isu ini?  Semasa pilihanraya sebelumnya bagaimanakah latar belakang calon ditentukan?  Adakah ianya berbeza dari masa sekarang?
Bolehkah orang yang merbahaya sedemikian dibenarkan untuk memiliki lebih daripada dua identiti dan bertanding di atas tiket pilihanraya?  


Berikut adalah Sijil Kelahiran Basil anak Beginda yang dibongkarkan oleh Chong Cheng Jien.









Bukan ini sahaja kenakalan Beginda. Suatu ketika dahulu dia pernah mendakwa melakukan hubungan kelamin dengan Umi Hafilda Ali, adik kepada Azmin Ali...



0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...