Nuff Head

09 November 2010

PAS Sarawak : "orang mudak geng kamek"

Program "orang mudak geng kamek" dilancarkan minggu lalu di bandaraya Miri yang melibatkan golongan remaja tempatan. Program anjuran Dewan Pemuda PAS Miri disertai anak muda  dengan 2400 24 buah motorsikal dan seorang OKU.

Program ini bukan sahaja untuk mendekati anak muda agar beradab dan berakhlak sepanjang program konvoi, tapi juga untuk menghapus budaya negatif dikalangan ‘mat motor’. Yang penting sekali, untuk mendidik golongan sasar agar tidak mengundi parti BN, kerana menurut PAS, Barisan Nasional mengamal politik ‘roswah’.

“Orang Mudak Geng Kamek” dalam bahasa melayu Sarawak bermaksud, “orang muda geng kita” konvoi tersebut berlepas dari pasaraya E-mart dengan mengedarkan risalah Pakatan Rakyat bergerak ke sekitar Permyjaya dan ke Boulevard. Mereka turut singgah menyumbang bantuan kebajikan untuk masyarakat setempat. 

konvoi "orang mudak geng kamek"

24 orang singgah mendengar masalah rakyat


Solat Asar di Pantai Luak, Miri

Maklumat tambahan;
Seorang ahli PAS yang saya temui di Kuching tempohari, mengkabarkan tentang penubuhan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) khusus untuk rakyat bumi kenyalang. Sambil mempromosi kopi  susu kambing pracampur dan ubat 'kuat seks', beliau turut memberitahu DHPP Sarawak akan di rasmikan oleh  Presiden PAS Tuan Guru Hadi Awang dalam waktu terdekat.

p/s: rasuah boleh, tapi jangan 'roswah'...

4 ulasan:

  1. SALAM TN , DAKWAH NAIK MOTO ,DENGAR MASAALH RAKYAT , DIORANG TENGAH BUAT APA DI TEPI PANTAI TU ?.YANG AMBIK GAMBAR TU TAK LAKI ATAU POMPUAN YEEE.

    BalasPadam
  2. lalu jua sontok sedak pas terpaksa solat assar di panty kan banyak surau berdekatan. tok memang nok mintak kasian.

    BalasPadam
  3. suka2 nok madah dgn orang di miri dah nisi ada masjid/surau untuk orang pas

    BalasPadam
  4. salam,siapa anak-anak muda ini. mereka faham ke apa yang mereka buat or suka-suka aja.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...