Nuff Head

15 Julai 2010

SPDP cadang kekalkan penyandang

KUCHING: Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) tidak akan menampilkan muka baru pada pilihan raya negeri nanti, sebaliknya mengekalkan barisan sedia ada.

Presidennya, Dato Sri William Mawan Ikom berkata beliau bercadang untuk mengekalkan para penyandang daripada parti tersebut.

Bagaimanapun beliau berkata keputusan akhir akan diteliti oleh pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN) untuk mendapat kelulusan.

“Semua YB (wakil rakyat) akan dikekalkan dan dicadangkan untuk bertanding semula, tetapi keputusan akhir sudah tentu ditentukan oleh BN,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Majlis Tertinggi SPDP akan mengadakan mesyuarat dalam beberapa minggu lagi bagi membincangkan hal tersebut dan seterusnya mengemukakan cadangan kepada Majlis Tertinggi BN.

SPDP pada pilihan raya negeri 2006, menang di semua lapan kerusi Dewan Undangan Negeri yang dipertandingkan.

Kerusi Tasik Biru disandang Datuk Peter Nansian Nguse, Krian (Datuk Peter Nyarok Entrie), Pakan (Mawan), Meluan (Wong Judat), Bekenu (Rosey Yunus), Marudi (\Sylvester Entri Muran), Batu Danau (Paulus Gumbang) dan Ba’ Kelalan (Nelson Balang Rining).

Justeru, beliau yakin mampu mengekalkan rekod kemenangan 100 peratus.

“Menang semua. Kita tidak mungkin akan tewas memandangkan kita mempunyai lapan kawasan,” katanya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...