Nuff Head

21 Julai 2010

Seminar 'Tanah dan Rakyat' anjuran DAP di Kuching tidak diluluskan Polis

KUCHING: Polis mengingatkan orang ramai agar tidak menghadiri seminar "Tanah dan Rakyat" anjuran DAP yang akan diadakan malam Sabtu ini di sebuah restoran dekat pusat komersial BDC kerana tidak memiliki permit.

Ketua Polis Kuching, Asisten Komisioner Mun Kok Kiong, berkata penganjur sudah dimaklumkan bahawa permohonan permit mereka tidak diluluskan dan diarah untuk mencari tempat yang lebih sesuai untuk acara berkenaan.

"Polis sudah menghantar satu surat balas pagi ini atas permohonan permit daripada Chong Chien Jen (Ahli Perlimen DAP Kota Sentosa) dan telah menasihati pihak penganjur agar mencari tempat lain yang lebih sesuai untuk seminar tersebut," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata polis tidak memberi permit untuk seminar berkenaan atas sebab tempat terbabit tidak sesuai dan boleh mengganggu ketenteraman awam dan trafik.

Katanya, polis memberi amaran akan mengambil tindakan undang-undang kepada penganjur dan peserta yang terlibat sekiranya mereka masih lagi meneruskan seminar berkenaan pada hari itu. - BERNAMA

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...