Nuff Head

20 Julai 2010

PAS tuduh Harussani buat fitnah

KUALA LUMPUR 19 Julai - Dua Naib Presiden Pas hari ini menuduh Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria membuat fitnah serta satu pembohongan besar kepada rakyat Malaysia.

Tuduhan dilemparkan oleh Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar itu merujuk kepada kenyataan Harussani bahawa terdapat pemimpin Pas dan UMNO yang menemuinya untuk mendapatkan pandangan bagi menyatukan UMNO dan Pas.

Mereka berkata, selama ini pimpinan Pas tidak pernah mengeluarkan arahan rasmi khususnya di dalam mesyuarat jawatankuasa tertinggi parti supaya menemui Harussani untuk membincangkan isu tersebut.

''Kita tidak pernah keluarkan satu arahan atau ada diminitkan bahawa kita mahu melantik orang tengah apatah lagi dalam urusan untuk bekerjasama dengan UMNO, tidak pernah sama sekali.

''Itu merupakan satu fitnah dan satu pembohongan besar yang ditimbulkan oleh mereka,'' kata Salahuddin pada sidang akhbar di ibu pejabat Pas di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Harussani bahawa orang Melayu akan hilang kuasa pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) jika UMNO dan Pas terus berdegil untuk tidak bersatu.

Mengulas lanjut, Salahuddin berkata, isu kerjasama UMNO dan Pas tidak lagi berbangkit dan ia boleh dianggap sudah tutup buku.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...