Nuff Head

25 September 2010

Malaysiakini Agen PKR Menghina Institusi Raja Malaysia

mukapetang: Artikel ini disadur daripada theMJdotcom.  Memang dari dulu lagi kita dah syak malaysiakini agen pembangkang memandang mereka berbau politik kotor.  Minggu ini perkara ini didedahkan sehingga YDP Agong telah murka kepada akhbar yang sudah lupa daratan ini. Boikot saja Malaysiakini.



Info yang baru terima mengatakan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong telah membuat satu laporan polis terhadap Malaysiakini melalui Datuk Zuki iaitu Setiausaha Sulit Baginda di Balai Polis Travers.



Laporan dibuat kerana Malaysiakini telah mengaibkan dan menghina istitusi raja.

Sepertimana yang kita tahu berita tentang pembinaan Istana Negara yang baru banyak digembar-gemburkan oleh media dajal malaysiakini sejak seminggu yang lepas. Cara mereka melaporkan berita seolah-olah mereka hendak menolong nasib pekerja tetapi hakikat yang sebenarnya adalah mereka hendak menghasut rakyat agar membenci istitusi raja yang ada di Malaysia..

Jika malaysiakini nak jadi hero dalam mempertahankan pekerja yang tak dapat gaji banyak lagi syarikat-syarikat pembinaan lain yang tidak bayar gaji pekerja asing, tetapi mengapa mereka tidak pergi korek dan lapor.

Sebab itu saya kata mereka ada hajat yang tersembunyi iaitu hendak mencemarkan nama intitusi raja yang menjadi benteng terakhir kepada orang-orang melayu jika apa-apa terjadi dalam negara ini.

Selagi Raja-Raja Melayu itu masih ada dan tentera berada di bawah Baginda jangan haraplah bangsa-bangsa pendatang hendak kuasai negara ini. Itulah sebab mereka kena cemar dan musnahkan yang ini terlebih dahulu sebelum mereka berkuasa.

Mereka sengaja melabelkan kononnya istana yang sedang dibina itu istana air mata kerana nak supaya benda itu sentiasa menjadi ingatan kepada rakyat dan nak menggambarkan yang raja itu zalim.

Soal kontraktor tidak bayar gaji adalah soal mereka. Yang penting kerajaan bayar duit kepada mereka. Janganlah jadi bangang nak menggambarkan seolah-olah raja mengerah buruh bekerja membina istana untuk mereka dan kemudiannya tidak membayar gaji sehingga mereka keluar air mata.

Kemudian yang turut jadi bodoh juga dalam perkara ini ialah Suhakam. Sepertimana yang dilaporkan oleh web dajal ini di sini yang Suhakam datang melawat kawasan pembinaan istana kerana terdapat dakwaan yang kanak-kanak pekerja asing itu tinggal di kawasan yang sempit, kotor dan dinafikan hak mendapat makanan.

Ya betul itu tugas suhakam, tetapi pernahkah suhakam turun periksa tapak-tapak pembinaan yang lain ? Mana ada rumah kongsi di kawasan pembinaan yang bersih dan besar seperti rumah banglo. Bila sudah nama kawasan pembinaan sudah tentulah ianya berdebu dengan tanah,pasir dan simen. Perkara itu sudah menjadi kebiasaan dimana-mana kawasan pembinaan.

Saya boleh tolong suhakam untuk cari beberapa kawasan pembinaan yang lain yang hadapi masalah yang sama dan akan minta suhakam turun melawat serta minta malaysiakini turut serta datang buat laporan. Boleh ?

Tahap kedajalan malaysiakini sudah sampai ke kemuncaknya dan saya rasa sudah sampai masanya untuk kita sendiri bertindak jika pihak berkuasa tidak mahu bertindak. Nak main politik boleh main politik. Setakat main politik sahaja, tetapi bila kacau soal raja kita, agama kita dan bangsa kita maka ianya sudah lebih.

Oleh yang demikian saya mengesyorkan kepada mana-mana rakan blogger saya atau bukan blogger yang anti malaysiakini jika terjumpa mana-mana wartawan malaysiakini dalam sidang media atau dimana-mana majlis sila bagi penampar atau penumbuk sebiji kepada mereka. Jika wartawan wanita sila ludah atas muka dia.

Saya sendiri juga akan melakukannya jika saya terserempak dengan mereka. Ingat, seorang wartawan Utusan Malaysia pernah ditumbuk oleh seorang penyokong PAS di Kelantan pada sekitar 90 an. Kenderaan TV 3 juga pernah dirosakkan semasa zaman reformasi dulu di jalan Tun Perak KL.

Jika mereka boleh melakukan itu semua, mengapa kita tidak boleh ? Kesabaran kita sudah sampai ke kemuncaknya. Inilah wajah-wajah yang menjadi penggerak utama web itu. Saudara Ezam Md Nor telah berkata sabtu lepas bahawa dia akan lawan Steven Gan iaitu ketua pengarang malaysiakini habis-habisan. Ezam juga akan menghantar memo dan bukti-bukti lagi tentang malaysiakini ke Istana Negara isnin ini. Oleh yang demikian marilah kita bergandingan bersama beliau mengistiharkan perang kepada web MalaysiaKini itu.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...