Nuff Head

21 September 2010

Kempen "Selamatkan Sarawak daripada Orang Malaya " dilancarkan oleh Sebanaku-Sarawak

Tuesday, September 21, 2010

Kuching - Baru beberapa hari yang lepas alehkayong telah mengemukakan isu Hadi Awang yang telah menghina orang Sarawak yang pintar dan tidak mengundi PAS. Berikut adalah petikan teks ucapan Hadi

"Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi tempat yang pakai molek, undi PAS," - Hadi Awang (baca sini).

Hari ini blogger lantang sebanaku-sarawak melancarkan kempen "Selamatkan Sarawak daripada Orang Malaya" atau "Save Sarawak from Malayans" campaign.


Berikut adalah teks yang masih terdapat di laman blog mereka melalui rangkaian jaringan di bawah.

"OUR STAND ON "Save Sarawak from Malayans" campaign


Oh God!!! Please help us to save Sarawak from Malayans!!!


This is our stand:
We, as the populace of one of the three regions that formed Malaysia, strongly against any effort by any Malayan (regardless of which political party – be it Barisan Nasional (BN) or Pakatan Rakyat (PR) - he or she is belonged to) to insult our intelligence by 'demanding' us to 'obey' their 'instruction' or 'suggestion' to remove our leaders, regardless of whether they are from BN or PR, who have been elected by the majority of the rakyat of Sarawak.

We don't want any Malayan to tell us – as if the Sarawakians are stupid or blind – on who should be our leaders as if we are not capable in making our own decision.



We want all Malayan leaders to respect our leaders - be they from BN or PR.

And also respect the populace who has elected these leaders.



Let us, as the populace of the Sarawak Region, decide our own political affairs.




Thank you.

Sebanaku Sarawak"

mukapetang: "Marilah kita sama-sama merenung ada juga kebenaran dalam teks kempen sebanaku-sarawak".  Benarkanlah orang Sarawak untuk memerintah Sarawak dan janganlah menjadikan kami sebagai boneka seperti mana yang telah diamalkan di Perak dan Selangor! Sarawak for Sarawakians!!"

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...