Nuff Head

22 September 2010

DAPig BANYAK KUAH DARI ISI

DAP diseru supaya bertindak lebih praktikal dalam membantu rakyat terutama berkaitan janji-janji pilihan rayanya. Selama ini DAP hanya banyak menabur pelbagai jenis janji, tetapi tidak dilaksanakan. Ini boleh disamakan dengan berbohong kepada rakyat.

“Kita tertanya-tanya sama ada pemimpin DAP Sarawak dapat melaksanakan janji-janjinya di Sarawak seperti yang selalu diwar-warkan mereka dalam setiap kempen dan ceramah DAP.

TETAPI YANG PASTI DAPig HANYA AKAN MELINDUNGI KAUM MEREKA SAHAJA.

Di Pulau Pinang, dalam Pilihan Raya Umum 2008, pelbagai janji yang telah banyak ditaburkan DAP kepada pengundi sehingga memaksa kerajaan negeri bertukar tangan. Namun, apa yang diperolehi rakyat Pulau Pinang hanya kesengsaraan dan penderitaan ekoran dasar pemerintahan DAP yang menindas rakyat terutama masyarakat Melayu.



Di Sarawak, semasa PRK P.212 Sibu, DAP banyak mengeluarkan banyak janji khusus untuk menjadikan Sibu selamat. Pada pandangan DAP, selama BN memerintah, Sibu tidak selamat dan tiada pembangunan bahkan isu banjir yang menjadi fokus utama mereka telah berjaya menarik pengundi-pengundi Cina untuk menyokong DAP. Tidak terkecuali sebahagian pengundi Melayu yang mendiami kawasan tebing Sugnai Rajang yang sering ditenggelami air pasang.
Inilah janji-janji kosong DAP dan budaya politik DAP yang tidak bertanggungjawab sehingga mengelirukan rakyat.

Berbeza dengan BN, walaupun tewas kepada DAP dalam PRK P.212, BN sebagai parti berteraskan membantu rakyat tetap melaksanakan tugasnya. Walaupun kekalahan dalam PRK P.212 masih terasa, namun BN tetap meneruskan dasar membantu rakyat.

Kesedian BN meneruskan projek tembatan banjir di Sibu yang bernilai jutaan ringgit membuktikan kerajaan BN sentiasa prihatin kepada masalah rakyat. Walaupun keputusan tersebut tidak popular, Kerajaan BN tetap melaksanakannya demi kesejahteraan rakyat, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.





0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...